Adelinde Cornelissen met Aqiedo gefilmd

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Beukenoot

Adelinde Cornelissen met Aqiedo gefilmd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 09:10

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 09:14

Heel mooi paard, maar vind zijn (rechterachterbeen) apart. En paar keer rare tactfouten..

Verder enorm gaaf dier, nog ff doortrainen en dan zit alles er op en aan haha
Laatst bijgewerkt door xxsalinaxx op 14-02-15 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 09:15

Fijn dier. Paard met potentie. Ben benieuwd hoe ze het gaan doen!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 09:18

Vind het geen mooi paard om te zien. Kan er niet veel over zeggen omdat het de prijsuitreiking is. Maar Adelinde rijdt hem zoals ze parzival rijdt, trekken en plukken. Ze ziet er altijd uit alsof ze aan het touwtrekken is.

Beukenoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 09:19

Ik vind dat Adelinde Aqiedo behoord in zijn mond zit te hangen. En daardoor krijg je enorm veel tactfouten.
Ik vind het paard veel potentie hebben maar jammer dat hij Adelinde als amazone heeft gekregen. :(

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 09:20

Idd, dat rechter achterbeen doet soms wel wat gek... Verder vind ik het een tof paard.
Hij laat, tov Parcival, wel meer zien dat Adelinde streng is met haar hand. Deze beweegt direct mee met zn hoofd, verbergt niks...

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 09:20

Ik vind het een vreemd paard om te zien. Heel iel, dun halsje, gek achterbeen waarbij de hakken heel hoog worden opgetrokken en naar buiten zwaaien. Hij lijkt ook heel vast gehouden te worden aan de voorkant, veel gepluk. Vind het er niet lekker uit zien.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 09:23

Ik was erbij en werd er niet warm van....

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 09:25

En idd erg zonde dat ze altijd zit te plukken en te rukken.

Ik heb de bit talentendag gereden bij haar, mijn paard was wat zwaar in de hand wilde hard, moest ik mijn teugels nóg korter nemen, heb ik niet gedaan ik heb gezegt dat ik niet in der bakkes ga trekken. Maar dat terzijde

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 09:25

Die hals is zo geworden naar aanleiding van een operatie vanwege luchtzuigen. Daar kan ze dus niks aan doen.

Ik vind het een retegaaf dier! Ik vond juist dat ze hem prettiger reed dan parcival! Dit deel was het laatste rondje op keiharde muziek en ik denk dat hij door die spanning wat heftiger was dan normaal en daardoor ook die rare taktfouten laat zien.
Voordat de muziek startte zat er mijn inziens veel meer rust in!

Ik vind hem aansprekender dan parcival en ben benieuwd wat ze nog gaan laten zien! :)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 09:27

Paard met veel potentie en vermogen om te verzamelen.

Idd een aantal tactfouten, maar met loei harde muziek en een klappend publiek wil ik jullie uitnodigen om een rondje met jullie paard te komen rijden in passage ;)

Adelinde kan een aardig stukje sturen, ik vind het ook niet zo fraai hoe parcival af en toe z'n mond open doet (doet die ook niet uit zichzelf) maar ze rijd toch wel mee met de top.
Laatst bijgewerkt door Amiigo op 14-02-15 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 09:27

xxsalinaxx schreef:

Ik heb de bit talentendag gereden bij haar, mijn paard was wat zwaar in de hand wilde hard, moest ik mijn teugels nóg korter nemen, heb ik niet gedaan ik heb gezegt dat ik niet in der bakkes ga trekken. Maar dat terzijde

Ik weet zeker dat je dat niet gezegd hebt. Anders vind ik jou en behoorlijk onrespectvolle meid tegenover je meerdere. :=

Teugels korter kan overigens een groot verschil malen hoor. Je paard kan dan een hele andere houding aannemen. Vanaf het zadel voelt het anders dan dat het er uit ziet.

Edit: als het je paard uit de eerste foto's van je profiel is. Ja. Je moet de teugels korter pakken .
Laatst bijgewerkt door eenitraM op 14-02-15 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 09:29

Eens Amigo, ik vind haar ook niet altijd even prettig rijden, maar rijden kan ze!
En in deze entourage vind ik het niet eerlijk om ze zo negatief te beoordelen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 09:33

eenitraM schreef:
Ik weet zeker dat je dat niet gezegd hebt. Anders vind ik jou en behoorlijk onrespectvolle meid tegenover je meerdere. :=

.

Meerdere??? Is Adelinde dan een meerdere? Kom op zeg. :')

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 09:35

Ik vind het er niet fijn uitzien. Hoofd van het paard wordt behoorlijk aan getrokken en dat achterbeen zwenkt uit lijkt wel.
Ik snap dat het een momentopname kan zijn dus dat hoop ik dan maar.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 09:42

eenitraM schreef:
xxsalinaxx schreef:

Teugels korter kan overigens een groot verschil malen hoor. Je paard kan dan een hele andere houding aannemen. Vanaf het zadel voelt het anders dan dat het er uit ziet.

Edit: als het je paard uit de eerste foto's van je profiel is. Ja. Je moet de teugels korter pakken .

Gelukkig zijn dat oude fotos VOORDAT en NET na ze 2,5 jaar ziek was. Je kan een paard pas oppakken als hij van achter er onder is. Dat moet die van mij nog leren nadat ze ernstige dingen heeft gehad op haar achterbenen en heel der lijf.

Ik ben er tegen in gegaan door te zeggen dat ik haar niet zo wil rijden, ze gehoorzaamde ook niet dus dan ga je niet teugels nog korter pakken. Had ik zelf al gedaan, ze moet gehoorzamen dus mijn tempo en ik stuur. Dat heb ik gedaan niet door mijn teugels korter nemen.
Ik snap haar insteek maar niet bij mijn paard want je zag dat ze er dan tegen in gaat. Normaal paard dat je oppakt gaat meer van achter er onder die van mij deed dat niet door de spanning en ze wilde graag even haar energie kwijt

En onrespectvol ben ik helemaal niet, maar ik heb netjes gezegt hoe ik het graag anders doe omdat ik al weet dat het niet werkt..

Amiigo

Re: Adelinde Cornelissen met Aqiedo gefilmd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 09:49

En eerder zei je nog dat je niet in d'r bakkes gaat trekken? Wist Adelinde over die blessure(s)?

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 10:03

http://youtu.be/2SrLL0tDn5M

Hierop heeft hij minder tactfouten. Filmpje is ook eerder gemaakt en nog in het begin van de training.
Verder wel mooi paard, filmpje dat jij plaatst is prijsuitreiking inderdaad. Snap dat ze dan iets strenger is om hem bij zich te houden, veel lawaai.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 10:05

Amiigo schreef:
En eerder zei je nog dat je niet in d'r bakkes gaat trekken? Wist Adelinde over die blessure(s)?

Dat ik jou een verontschulding soort van moet afleggen vind ik echt mega brutaal. Bemoei je dan met je zelf.

Maar ik heb gezegt dat ik niet de teugels korter neem omdat ik dan in der mond trek en dat niet wil.
Nee ze wist het niet over de blessures en ernstige ziekte geschiedenis je kan namelijk niet even gaan kletsen daar.

Maar als olympische ruiter moet je kunnen zien dat het niet de oplossing is, zien andere instructuers namelij ook.

Ik heb veel respect voor haar maar ik heb liever edward gal qua rijstijl, ontspannen en zacht.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 10:07

xxsalinaxx schreef:
Gelukkig zijn dat oude fotos VOORDAT en NET na ze 2,5 jaar ziek was. Je kan een paard pas oppakken als hij van achter er onder is. Dat moet die van mij nog leren nadat ze ernstige dingen heeft gehad op haar achterbenen en heel der lijf.

Ik ben er tegen in gegaan door te zeggen dat ik haar niet zo wil rijden, ze gehoorzaamde ook niet dus dan ga je niet teugels nog korter pakken. Had ik zelf al gedaan, ze moet gehoorzamen dus mijn tempo en ik stuur. Dat heb ik gedaan niet door mijn teugels korter nemen.
Ik snap haar insteek maar niet bij mijn paard want je zag dat ze er dan tegen in gaat. Normaal paard dat je oppakt gaat meer van achter er onder die van mij deed dat niet door de spanning en ze wilde graag even haar energie kwijt

En onrespectvol ben ik helemaal niet, maar ik heb netjes gezegt hoe ik het graag anders doe omdat ik al weet dat het niet werkt..

Kul.

Als jij jou paard dus standaard in dezelfde houding laat lopen, komt er uiteraard protest als je ineens een dier in een andere houding gaat rondsturen. Iedereen weet dat een paard protesteert als je het ineens een andere houding geeft. Vooral wanneer je jaren het paard in dezelfde houding hebt gereden.

Ik kan al lezen uit je post dat dit het geval is bij je paard. ;)

Edit: Vind je het netjes wat je hebt gezegd in mijn vorige qoute? :=

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 10:09

xxsalinaxx schreef:
Amiigo schreef:

Dat ik jou een verontschulding soort van moet afleggen vind ik echt mega brutaal. Bemoei je dan met je zelf.

Maar ik heb gezegt dat ik niet de teugels korter neem omdat ik dan in der mond trek en dat niet wil.
Nee ze wist het niet over de blessures en ernstige ziekte geschiedenis je kan namelijk niet even gaan kletsen daar.

Maar als olympische ruiter moet je kunnen zien dat het niet de oplossing is, zien andere instructuers namelij ook.

Ik heb veel respect voor haar maar ik heb liever edward gal qua rijstijl, ontspannen en zacht.

Ik denk dat je kennis mist en verder moet kijken. Edward zacht en ontspannen?! _O- Volgensmij is hij diegene die net zo als Anky onder vuur lag wegens het rondtrekken van het paard haha! Ook wel de rollkür.

https://www.youtube.com/watch?v=J5pH5CE ... pPlkXKUDrv

Zacht en ontspannen....

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 10:09

Idd, de tactfouten zijn hier weg. Maar ik blijf erbij dat Adelinde te veel bezig is met de voorkant. Dat vind ik bij Parcival en dat vind ik bij deze ook. Alleen deze laat het nog net even wat meer dien (misschien wel mede door die hals).

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 10:10

Ik vind het geen fijn beeld geven. Ik vind het ook niet het mooiste paard, zijn gangen zijn het niet voor mij.

Adelinde is naar mijn mening enorm streng met haar hand waardoor het geen fijn beeld geeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 10:12

xxsalinaxx schreef:
Amiigo schreef:

Seriously? Edward ontspannen en zacht? _O-
Dat op zicht zegt imo al genoeg...

Nee, ben ook niet gek van dit filmpje en imo heeft ze met enige regelmaat te veel druk maar goed inderdaad, rijd maar eens eentje in zo'n entourage. :) Denk dat je dan vanzelf ietsje meer druk gaat nemen.

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 10:20

Het lijkt me geen echte tact fout .... ik zie iets anders. Het lijkt wel of hij zijn knie niet volledig in kan buigen om onder te treden. Het lijkt me meer een aankomenden blessure als een tact fout. Bij het linker achterbeen buigt hij wel veel beter en maakt hij niet zo'n raar trekje .... ben ik met jullie eens dat ze zit te trekken en te plukken. Ze rijdt hem idd net zoals Parcival. Kort in de hals. Stang er voortdurend "scherp"aan ..... brrr niet echt een fijn beeld. Maar aan de andere kant valt het ook niet mee om in zo'n entourage je paard ontspannnen voor te stellen. Er komt vaak wel veel spanning bij zulke presentaties.