Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Cas123 schreef:Ik rij niet met hulpteugels. Ik ben van mening dat een paard op eigen benen moet lopen. Wat vinden jullie daar nu van???
Cas123 schreef:Een vriendin van me rijd met slof. Onder het rijden pakt ze hem steeds strakker. Zodat haar paard nageeflijk gaat lopen. Ik vind dit niet de juiste manier maar ja.....
Eight schreef:Weet iemand een goed voorbeeld van hoe een slof nou eigenlijk wel gebruikt moet worden? Ik kom altijd alleen maar topics tegen waarin wordt gezegd dat de slof fout wordt gebruikt, zou ook graag voorbeelden willen zien van hoe het dan wel moet
Ess_Ramona schreef:
demo_love schreef:Eight schreef:Weet iemand een goed voorbeeld van hoe een slof nou eigenlijk wel gebruikt moet worden? Ik kom altijd alleen maar topics tegen waarin wordt gezegd dat de slof fout wordt gebruikt, zou ook graag voorbeelden willen zien van hoe het dan wel moet
Ben ik ook benieuwd naar! Waarvoor hoort een slof gebruikt te worden? Waarom bestaat hij?
Eight schreef:Ess_Ramona schreef:
Maar wat hier te lezen is, is werkelijk dat de slof teugel gebruikt dient te worden om het hoofd in een bepaalde positie te dwingen, terwijl dit hetgeen is waar bokt vurig op tegen is? Want de slof teugel zou los moeten hangen als het paard aan de teugel loopt, maar strak moeten staan bij iedere positie daarboven? Als ik dit fout in zie zou ik graag een correctie zien !
Citaat:Bij een correct en tijdelijk gebruik werkt de slofteugel alleen in wanneer het paard het hoofd te hoog brengt. De slofteugel wordt correct gebruikt als deze bij de juiste hoofd-halshouding in een boogje hangt en alleen strak staat wanneer het paard het hoofd te hoog brengt.
Citaat:Nee, er staat juist dat het met de slof het hoofd in gedwongen positie houden fout is. Correct gebruik:
Bij een correct en tijdelijk gebruik werkt de slofteugel alleen in wanneer het paard het hoofd te hoog brengt. De slofteugel wordt correct gebruikt als deze bij de juiste hoofd-halshouding in een boogje hangt en alleen strak staat wanneer het paard het hoofd te hoog brengt.
Samengevat: de slofteugel dient om te voorkomen dat het paard zich sterk maakt, niet om het hoofd naar beneden te houden.
Japeloup schreef:mala26 schreef:Ik zeg maar altijd hoe kan je nou in hoofdstuk 10 zijn terwijl hoofdstuk 1 alinea 1 nog niet gedrukt staat.
Ben het met je eens Mala en je laatste zin is waar het volgens mij allemaal om gaat. Paardrijden kost tijd, goed paardrijden heeeeel veeeeeeel tijd en geduld.
mala26 schreef:Ik zeg maar altijd hoe kan je nou in hoofdstuk 10 zijn terwijl hoofdstuk 1 alinea 1 nog niet gedrukt staat.