Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wumdydumpy schreef:De fei zegt happy athlete en geen rollkur en het scala der ausbildung wat we ook gewoon terug zien op het protocol in de B proeven. Ik vind het goed dat gerd heuschmann hier wat over zegt, dat hij uit xenophon is gezet wilt nog niet zeggen dat hij bij het verkeerde eind heeft. Sommige mensen zijn in de theorie supergoed maar kunnen het in de praktijk niet waarmaken. Ik vind het goed dat hij het aankaart.
Askja schreef:Wat niet wil zeggen dat deze verschillende trainingsmethodes allemaal even paardvriendelijk zijn.
Askja schreef:Als je stelt dat maar eens geaccepteerd moet worden dat er verschillende methodes zijn, zeg je feitelijk dat het doel de middelen heiligt. Of bedoel je dat alleen insiders hierover mogen oordelen?
Simpelman schreef:Het enige dat ik bij Totilas miste is dit:
Babootje schreef:Ik denk dat de docu van Totilas genoeg zegt over hoe "slecht" de LDR methode van de Hollandse school voor het paard is.
Jierda schreef:Het filmpje op epona.tv vergelijkt hetzelfde paard, twee verschillende momenten.
Jierda schreef:Het gaat overigens niet om 'wrede' trainingsmethoden.
Jierda schreef:Wat we veel zien in de ring, ja, ook op hoog niveau, is paarden die nog steeds op de voorhand lopen.