Vinden jullie deze proef 80% waard ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LanceDubois

Vinden jullie deze proef 80% waard ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 03:14

xSCWx

Re: Vinden jullie deze proef 80% waard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 03:41

Ten eerste... ik doe het haar niet na :+
Maar vind het niet heel goed eruit zien. Voorkant is mooi, maar de achterkant komt niet goed mee lijkt het wel. Op het laatst weet het paard zelf ook niet meer wat hij met zijn achterbenen moet :+
Houterige galop is ook zonde.
Maar, ik heb er niet veel verstand van op dit niveau dus kan zijn dat ik het verkeerd zie.

_Mary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 06:22

pijn in z'n rug, zweefdraf.
Jammer, hij ging zo goed.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 06:59

Achterhand komt inderdaad niet goed mee. Ook zie ik haar enorm sjorren in de mond van het paard, een fijne proef lijkt mij toch anders

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 07:03

Ik vind het er vooral erg ongemakkelijk uitzien..

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 07:07

Ik doe het haar niet na maar ik vind het er niet soepeltjes uit zien.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 07:29

Ik vind het wel een mooie paard . Ik doe het haar ook niet na , het zag er niet soepel uit . Maar als je als ruiter in Engeland start dan is het moeilijk van Charlotte te winnen !

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:08

Ach, zolang andere mensen met paarden die naar mijn mening veel slechter voor elkaar zijn 80% + rijden, dan mag zij met deze proef ook 80% krijgen. Enorm sjorren aan de voorkant zie ik niet terug trouwens. Hij oogt wat minder vloeiend en losgelassen dan op andere momenten misschien, maar over het algemeen vind ik het achterbeen best goed mee komen. Zoals gezegd: dan zijn er wel anderen! :D

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:14

Ik doe het haar niet na maar erg mooi zag het er niet uit.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:22

Nee geen 80% .. Naar mijn idee...
Er zitten in de eerste paar minuten al veel storingen in. Vind het totaal plaatje gewoon niet bevestigt " in deze proef dan".
Maar ja... Wie ben ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:39

Krijg het idee dat dit ook een paard is, wat soms teveel zelf wilt denken en hij af en toe al iets wilt gaan doen ipv te wachten op de juiste hulpen. Hierdoor lijken er soms wat storingen te komen. De losgelatenheid is denk ik ook een puntje in zijn algemeenheid. Sommige stukjes zijn soms nèt niet netjes afgewerkt. Het achterbeen komt volgens mij wel voldoende mee. Ik vind het iig wel een erg gaaf paard. Of het goed is voor 80% durf ik niet te zeggen, heb daar totaal geen kijk op.

ankie2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:43

Sjorren aan de voorkant zie ik niet. Paard zou iets meer gesloten kunnen zijn in sommige delen van de proef. Ik denk ook dat een paard met zoveel beweging ontzettend moeilijk uit te zitten is dat veroorzaakt een iets onrustig beeld. Maar is rijtechnisch niet "fout". En met zoveel beweging vallen taktfouten natuurlijk enorm op. Daarvan waren er in deze proef zeker wat aanwezig. Afwerking kon beter met name in de overgangen. Soms niet helemaal fraai in de aanleuning. Dus ik denk dat 80% wel wat royaal gejureerd is maar 74-76% zou ik in kunnen komen. Er zaten zeker veel mooie onderdelen in de proef waar ze echt op scoort. Waar ik me wel aan stoorde is het zware ademgeluid....

AnneLieff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:14

Ben geen expert. Maar vind het er erg ongemakkelijk uitzien.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:17

Vooral niet zo subtiel in het zagen. Ik heb ook niet meer verder gekeken. Weer een illusie armer.

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:33

ankie2013 schreef:
Sjorren aan de voorkant zie ik niet. Paard zou iets meer gesloten kunnen zijn in sommige delen van de proef. Ik denk ook dat een paard met zoveel beweging ontzettend moeilijk uit te zitten is dat veroorzaakt een iets onrustig beeld. Maar is rijtechnisch niet "fout". En met zoveel beweging vallen taktfouten natuurlijk enorm op. Daarvan waren er in deze proef zeker wat aanwezig. Afwerking kon beter met name in de overgangen. Soms niet helemaal fraai in de aanleuning. Dus ik denk dat 80% wel wat royaal gejureerd is maar 74-76% zou ik in kunnen komen. Er zaten zeker veel mooie onderdelen in de proef waar ze echt op scoort. Waar ik me wel aan stoorde is het zware ademgeluid....

Hier ga ik met je mee.. Tjee wat ademt hij zwaar zeg. Ik snap dat zo een proef zwaar van zich zelf is maar een negro of parzival hoor je niet zo ademen of ligt dat aan mij.
Voor de rest ga ik mee met andere bokkers, veel storingen. Niet van Charlotte gewend

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:30

PP >> RT-D

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:38

Ik zag haar trouwens groeten met haar linkerhand.... grappig, zou dat door Engeland komen (rijden ze ook aan de andere kant van de weg).
Ik dacht dat groeten altijd met rechts moest gebeuren.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:47

Tja het is niet even vloeiend als normaal 80% is het niet waard, maar het is denk ik ook een beetje de naam die zij heeft blijft een jury sport. Iedereen heeft wel eens zijn dag niet, soms gaat het super, en soms minder.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:47

Vind dit er ook niet echt lekker uit zien.. Doe het zeker niet na, dat niet. Maar voor een eerste plaats en 80%...
Vooral aan het eind, die galop en passage.. Zag er niet fijn uit. Alsof het paard inderdaad zelf wilde beslissen wat hij deed. En dat hijgen heb ik nog nooit eerder zo gehoord, was het misschien iets te veel gevraagd voor dit paard? Want aan het begin vond ik het nog wel vrij netjes, maar aan het eind werd het echt slordig. Misschien was het paard wel gewoon op..

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:05

Ik vind het er niet goed uit zien. Allerlei foutjes te zien. In de stap ineens een drafsprong, zagen in de mond. (voor de mensen die het niet zien; 1.30 +-. Wanneer ze van halthouden aan moet draven.) Lijkt inderdaad alsof het paard teveel zelf beslist. Dat harde ademen viel mij ook al op..
De eerste 2 minuten ofzo vond ik het dan ook echt niet op een GP proef lijken...
Nee 80% vind ik echt te hoog.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:09

En iedereen maar zeggen 'niet goed, niet goed'.
Typisch bokt, doe het zelf maar een keer.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:06

Arc_En_Ciel schreef:

Daar gaat het niet om, ik denk dat wij bijna geen van allen kunnen zeggen dat wij op hetzelfde niveau rijden als Charlotte. De discussie ging over of deze proef 80% waard is. En aangezien wij dat niet kunnen bepalen geeft ieder zijn mening. Ik denk dat velen van ons het er mee eens zijn dat het niet echt 80% waard is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:23

Denk dat paardlief haar een beetje liet zitten. Dat zagen heb ik haar immers nog nooit zien doen.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:31

Hij lijkt zelfs wel onregelmatig in het appuyement naar rechts...
Ik vind het ook niet echt 80% waardig, maar ik doe het haar zelf niet na :')

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:37

Arc_En_Ciel schreef:

Dus omdat je iets niet kan moet je je mond houden....
Dat is ook apart. Waarom zou je er je mening niet over mogen hebben. Dat vind ik zo'n rare opmerking.
Diervriendelijk is het niet dus hoe kan ik het dan goed vinden.