Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mijati schreef:Ik ben van mening dat vallen van je paard een combinatie is van verschillende factoren.
1 de ruiter, deze geeft het paard immers leiding en zorgt voor een goed matriaal, daarnaast zal hij moeten werken een de vertrouwens band
2 de omgeving, in de omgeving kunnen dingen plots veranderen of er kunnen zich in eens vreemde dingen voordoen. Of wat wij als onschuldig zien, kan voor een paard heel bedreigend zijn.
3 het paard, en dan met name het karakter.
Tendance schreef:Een fris paard hoeft niet de schuld van de ruiter te zijn.
Leen_ schreef:Tendance schreef:Een fris paard hoeft niet de schuld van de ruiter te zijn.
En waarom is een paard fris? Een paard wat genoeg buiten komt is niet 'fris'.
spotterick schreef:Haha ja meestal is het de ruiter, was laatst ook gevallen en had mijn rug gebroken.
Het was op een pad waar ze nooit overheen wil. En dit keer "moest" ze van mij en had ze van wegwezen. Helaas kon ik niet blijven zitten. Gevalletje ik had naar mijn paard moeten luisteren...
Koper schreef:Mijati schreef:Ik ben van mening dat vallen van je paard een combinatie is van verschillende factoren.
1 de ruiter, deze geeft het paard immers leiding en zorgt voor een goed matriaal, daarnaast zal hij moeten werken een de vertrouwens band
2 de omgeving, in de omgeving kunnen dingen plots veranderen of er kunnen zich in eens vreemde dingen voordoen. Of wat wij als onschuldig zien, kan voor een paard heel bedreigend zijn.
3 het paard, en dan met name het karakter.
Voor 3 zie 1.De ruiter hoort het karakter van het paard in te kunnen schatten en daar op in te kunnen spelen.
Gini schreef:Volgens mij is er geen schuld. En is het gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Tendance schreef:Een fris paard hoeft niet de schuld van de ruiter te zijn.