De laatste tijd loop ik tegen een probleem aan, en ik ben er nu helemaal zeker dat ik
door mijn instructrice in de verkeerde richting ben gegaan.
Mijn instructrice en ik werken nu ongeveer een half jaar ''aan het aan de teugel lopen''
maar dit doen we dus helemaal fout. In het begin reden we (op advies van instructrice) met
slof. zodat ik kon leren hoe het allemaal moest. Daarna ging de slof eraf, en mocht ik het zelf proberen.
Telkens kreeg ik als instructie dat ik moest trekken en daarna loslaten. Op een gegeven moment liep ze idd aan de teugel. Maar toen kwam het volgende probleem alweer, ik had enorm de handrem erop! Hier werd niks van geloofd tijdens de les (
) dus ben ik thuis flink aan de gang geweest met ACTIEF rijden! En nog hielp het niks. En nu sinds 2 weken terug werd het dus allemaal erger. Ze was wel actief maar zat enorm vast in haar mond (niet nageven). Ik moest trekken en trekken
(zelf hield ik dit niet vol) en het had allemaal geen zin. We zijn nu expres een paar keer niet op les geweest omdat ik gewoon verkeerde dingen moet doen in de les.Nu ben ik op internet even gaan zoeken, en ik vond wat ik nodig had: http://www.paardenbegrijpen.nl/uit-de-p ... t-nageven/ . hierin staat duidelijk uitgelegd dat dit juist niet moet!
Deze week zijn we vooral bezig geweest met actief rijden en mijn handen gewoon los. En ja , ik merkte echt verschil. ze gaf na!
Ze had haar hals wat langer en kauwde lekker op haar bit. De ontspanning was er, wat ik de laatste tijd heel ver moest zoeken! We rijden nu allebei veel relaxter. Zij rustig - ik rustig. Heel erg blij mee.Dus nogal een verhaal, zal vast wel discussie opleveren, maar ik ben in ieder geval helemaal van gedachten veranderd.
WEG met mijn instructrice.grtjs, xsarinax
Het gaat meer om het op de juiste manier rijden, maar ook vooral het leren zien. Enorm leerzaam! Zeker als je ook regelmatig van jezelf film en foto materiaal hebt en daar ook eens kritisch naar wilt kunnen kijken.