Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

anneliesdj schreef:Je kunt best veel doen aan de hand, maar goede verzameling kun je alleen krijgen als je eerst goed voorwaarts kunt en dat gaat niet aan de hand. Dus dan moet je een paard hebben wat onder het zadel al zover getraind is dat hij die verzameling al aan kan vanuit een laag tempo.
Idd zijn de oefeningen hier ook niet helemaal correct uitgevoerd maar dat zou op zich wel mogelijk moeten zijn aan de hand. Het is alleen heel lastig om goed te begrenzen, mn je buitenbeen ga je missen als je aan de hand traint. Dus ook dan moet je weer een verder doorgetraind paard hebben.
En als je een paard hebt wat al zover getraind is, kun je je afvragen wat werken aan de hand nog toevoegd.

Cassidy schreef:Ik blijf het altijd zo jammer vinden dat mensen een filmpje waarin dingen worden uitgelegd om een principe duidelijk te maken, zo gaan analyseren dat er niets van overblijft. Principe is duidelijk denk ik? Misschien is de uitvoering minder perfect dan je zou willen. Maar dan daag ik de critici uit om dit op commando zo te laten zien, als je weet dat er opnames worden gemaakt. Met de methode is echt niets mis.