Odieta schreef:Het kan in theorie..
Mijn paard is ruim 1.74 denk inmiddels al groter, en lekker aan de puber met zijn 5 jaar..
Ik ben zelf 1.56' en natuurlijk zou ik soms wel eens langere benen willen, zeker als zn puber gedrag de kop op steekt.. Als mn trainer erop zit, die traint m nu verder omdat ikzwanger ben., tja dan zie ik dat bij 1 keer benen knijpen t respect daar toch groter is dan als ik t doe, ik wil nog wel eens een paar bokken terug krijgen .. T is vooral de handigheid waar je het van moet hebben en gehoorzaamheid!! Als je zelf handiger ben compenseer je heus wel, en als je je paard gehoorzamer krijgt, wat juist hoe hoger t niveau hoe beter de africhtings graat en dus ook hoe beter de gehoorzaamheid, zou je t juist makkelijker moeten krijgen... Klein voorbeeld : jeannet haaze .. Rijd GP met mega paarden.., en ze is zelf maar een kleintje ., ze lopen toch maar mooi GP
Het kan dat je een bok krijgt, want het krijgt wel tegen te ribben aan en dat is ook niet zo heel fijn zo een dun velletje op een rib en je komt er gevoelig tegenaan.
En meer onderaan is het al een stuk minder gevoelig als een huid tegen de rib aan.
Zelf het ik ook vroeger op te grote paarden gereden en ik moet zeggen dat ik een paard op maat veel fijner en prettiger vind rijden.