springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxpaaardje

springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 20:23

ik heb nog wel 3 half jarigen dus spring totaal niet vaak. NU momenteel helen maal niet maar als weer ga doen.

hier mijn vraag mijn paard woord erg blij van springen. En ik durf door haar snelheid nog niet echt in de verlichten zit tegaan. IK weet niet wat dat is ik ben niet bang ofzo. Maar ze woord iets teblij als ze een hindernis ziet. tips om der wat rustiger tekrijgen en dat ik wel in de verlichten zit durf. Heb nog maar 3 keer gesprongen met der. En waren totaal niet hoog de hindernissen.

Donnieboy

Re: springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:24

Misschien is les een idee?

Stolz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:25

Misschien eerst leestekens plaatsen en de spellingsfouten eruit halen?
Dan zal ik de moeite nemen om de tekst door te lezen.

Groeten!

RiderLiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:29

Stolz schreef:

Groeten!

Neem anders even de moeite het onderschrift van de TS te lezen...... THINK before you judge.

Ontopic; les lijkt me een heel goed plan. Lekker veel balkjes draven etc totdat jullie allebei rustig en vertrouwd zijn met balken ;)

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 20:30

Donnieboy schreef:
Misschien is les een idee?

ja dat wil ik wel maar dan bij club waar ik lid ben. Wil dan gaan lessen alleen ze nog best jong plus dat geen groep is waar ik in pas.

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:30

@ Stolz. Misschien even het onderschrift van de TS lezen voordat je oordeelt..

verder lijkt les me het beste idee :)

excuus ik val in herhaling.
ik zou beginnen met een aantal prive lessen om een beetje meer vertrouwen te krijgen met het springen :)
Laatst bijgewerkt door Lies09 op 16-09-13 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 20:30

Stolz schreef:

Groeten!

lees onderschrijft.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 20:31

RiderLiza schreef:
Stolz schreef:

Groeten!

Neem anders even de moeite het onderschrift van de TS te lezen...... THINK before you judge.

Ontopic; les lijkt me een heel goed plan. Lekker veel balkjes draven etc totdat jullie allebei rustig en vertrouwd zijn met balken ;)

dank je voor de tip.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 20:32

Lies09 schreef:
@ Stolz. Misschien even het onderschrift van de TS lezen voordat je oordeelt..

verder lijkt les me het beste idee :)

Ja ik wil sowieso lessen maar daar is nog best jong voor.

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:33

Met prive les kan je kijken wat je paard aan kan. Dat gaat makkelijker dan wanneer je in een groep rijdt ;)

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:39

Heb je een rijbak aan huis? Want dan zou je een privé instructrice kunnen laten komen, die helpt je opweg, en daarna kun je, als je het niet meer wil, stoppen met de lessen en zelf verder door gaan!

Stolz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:48

excuses! :o

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 20:49

mingming schreef:
Heb je een rijbak aan huis? Want dan zou je een privé instructrice kunnen laten komen, die helpt je opweg, en daarna kun je, als je het niet meer wil, stoppen met de lessen en zelf verder door gaan!

Ja maar ik wil perze les van hem dan prive les maar hij geeft eigelijk geen prive les volgens mijn. EN ze nog jong en ik moet nu even op het dressuur storten maar ik vroeg me af omdat soms nog heel spring.. Maar nu ga pas weer in nieuwe jaar ga springen. EN tussen door balkjes lopen.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:55

Ik neem aan dat je graag les van hem wilt omdat hij zo goed les geeft? Misschien kan hij je dan iemand aanraden (voor later dan, als je wel gaat springen).

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 20:05

mingming schreef:
Ik neem aan dat je graag les van hem wilt omdat hij zo goed les geeft? Misschien kan hij je dan iemand aanraden (voor later dan, als je wel gaat springen).

ik wil inder daar graag les van hem omdat sowieso goed les geeft. En hij weet zelf ook dat graaf les van hem wel. Maar bij club zijn al die lessen die hij geeft veder dan ik ben met me paardje. Ik ga sowieso wel les nemen bij de club. Als ze oud genoeg is.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 20:53

valerie2012 schreef:
mingming schreef:

ik wil inder daar graag les van hem omdat sowieso goed les geeft. En hij weet zelf ook dat graaf les van hem wel. Maar bij club zijn al die lessen die hij geeft veder dan ik ben met me paardje. Ik ga sowieso wel les nemen bij de club. Als ze oud genoeg is.

Kun je niet overleggen met hem of hij je in het begin even een paar prive lesjes kan geven?

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 22:11

valerie2012 schreef:
mingming schreef:

Kun je niet overleggen met hem of hij je in het begin even een paar prive lesjes kan geven?[/quote]

Dat gaan miss wel doen als weer ga springen moeten even kijken want eigelijk geeft hij volgens mijn geen prive les maar me ma kent hem goed dus mis dat wel wilt doen dat die een uitzondering wilt maken

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 22:13

inderdaad eens een paar privélesjes volgen, en zelf zou je kunnen oefenen met een balkje op de grond eventueel tussen 2 staanders. Op die manier hoef je niet in de verlichte zit, maar als je voldoende controle hebt kan je dat wel oefenen :)

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 11:25

Tammy_ schreef:
inderdaad eens een paar privélesjes volgen, en zelf zou je kunnen oefenen met een balkje op de grond eventueel tussen 2 staanders. Op die manier hoef je niet in de verlichte zit, maar als je voldoende controle hebt kan je dat wel oefenen :)

dank je voor de tip.

DrawnHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:16

Ik denk dat les een heel goed idee is. Daarnaast zou je vlak voor de hindernis ook een volte kunnen rijden zodat de snelheid eruit gaat. Ik ken dit ook, het paard waar ik op rij wordt al helemaal hyper als ie standers in de bak ziet. Dus springen gaat dan ook altijd erg snel. Ik rij dan het liefste even een kleine volte om de snelheid eruit te halen. Daarnaast rij ik eigenlijk altijd in draf op de hindernis af, maar dat ligt er natuurlijk aan hoe hoog je springt!

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:25

Je zegt zelf dat hij volgens JOU geen prive lessen geeft.

Gewoon als vriendelijke bedoelde tip;
Vraag het hem gewoon eerst even voordat je aannames doet die misschien helemaal niet waar zijn.

Wanneer je een beer op de weg tegen komt moet je er mee om leren gaan. Maar vooraf al beren op de weg denken is nog niemand wijzer/beter van geworden :-)

Maar super veel succes ermee! :-)

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 18:14

Silly_Woman schreef:
Je zegt zelf dat hij volgens JOU geen prive lessen geeft.

Gewoon als vriendelijke bedoelde tip;
Vraag het hem gewoon eerst even voordat je aannames doet die misschien helemaal niet waar zijn.

Wanneer je een beer op de weg tegen komt moet je er mee om leren gaan. Maar vooraf al beren op de weg denken is nog niemand wijzer/beter van geworden :-)

Maar super veel succes ermee! :-)

Hij geeft sowieso les op de club waar ik lid ben. maar als me moeder het zou vragen zou mijn wel prive les geven maar hij doet eigelijk niet zo ver ik weet. Alleen het is kennis van me moeder. Maar ik ga sowieso les nemen maar dat was al van plan toen we der kochten. Maar dan moet even wat ouder zijn.

margotxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 18:18

Les is zoals gezegd, een goed idee! Je kan ook de verlichte zit oefenen zonder dat je gaat springen, bv gewoon op de lange zijdes in de verlichte zit etc. Later kan je dan verder gaan met balkjes, en nog later wanneer jullie beide een beetje meer vertrouwd zijn met elkaar op dat vlak, kan je beginnen met wat lage sprongetjes. Veel succes :D!

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 18:20

Eerst veel voltes en bochten rijden en proberen te doen dat de hindernis er niet is. Probeer hem/haar eigenlijk afteleiden en bij jezelf te houden. Dan kan je als hij/zij goed ingereden is bijvoorbeeld stappen over balkjes en dan belonen. Elke keer als hij/zij er rustig langs of over heen gaat belonen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 18:22

valerie2012 schreef:
Stolz schreef:

Groeten!

lees onderschrijft.

Goed.. gedaan... maar dan zie ik ook dat je een 3 1/2 jarige hebt staan!
Hoelang is die dan al onder het zadel als je aan het springen gaat???