Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en goed luisteren naar de signalen die je paard af geeft.
komt echt goed, neem lekker de tijd en geniet van je nieuwe paard! superwoman schreef:Ik mis jouw ervaring,of heb ik daar overheen gelezen?
Karakter van het paard is een groot deel of het een kans van slagen heeft. (sensibel of juist niet)
Tis wel zo dat wanneer je minder ervaren bent,jij veel moet leren voelen. Echter leert een (jong) paard veel sneller en moet je tussendoor door je fouten het paard alweer corrigeren. (moet je ook leren aanvoelen) Je blijft dus achter de feiten aan lopen. Helaas hoor je toch nog geregeld dat een jong paard "bloed zweet en tranen" heeft gekost, terwijl mijn ervaring juist is dat jonge paarden werkwillend zijn. je moet dus zorgen dat het paard voor je wil blijven "werken".
Een ruiter die nog veel onbedoelde hulpen geeft is verwarrend en kan frustrerend zijn.
Mijn tip is om je nieuwe paard straks wel geregeld te laten rijden (corrigeren) en zo het jullie beide wat makkelijker maak/ blijft.
ik wens je veel succes en hopelijk worden jullie een top combinatie!
AmberBeauty schreef:Ik ben ook zeker van plan om alles nog goed door te bespreken met mijn instructrice. Ik wilde alleen weten of ik überhaupt zonder begeleiding af en toe kon stappen