conditie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxpaaardje

conditie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 18:51

Mijn paard haar conditie is nu stuk minder dan die was. Toen ik 3 weken op vakantie was is bijna niets mee gedaan en maar 3 keer gereden. Hoe lang duurt tot die weer terug is wijn longeren haar ook gewoon. Ben bijna een week thuis. Heb morgen weer les met der.

mingming

Re: conditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:52

Gewoon weer rustig aan beginnen, niet te veel en te snel willen in een keer! Het zal niet lang duren voor het weer terug is!

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 18:58

mingming schreef:
Gewoon weer rustig aan beginnen, niet te veel en te snel willen in een keer! Het zal niet lang duren voor het weer terug is!

ik vraag sowieso niet veel van der hoor maar vroeg me gewoon af want nu is rederlijk snel kapot tewel ik niets teveel gevraagd heb van der.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:00

En het dier heeft maar 3 weken niets gedaan?
Hoe was de conditie daarvoor dan?

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:21

Sonja schreef:

Oh, ik ging er bij mijn reactie van uit dat de conditie goed was...

Hoe lang longeer je met haar? en wat doe je dan? veel galop of juist veel stap, draf?

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 20:57

Sonja schreef:

nou ze heeft helen goede conditie hoor veel beter dan hier voor. Maar ze is nog wel best erg jong.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 20:58

mingming schreef:
Sonja schreef:

Oh, ik ging er bij mijn reactie van uit dat de conditie goed was...

Hoe lang longeer je met haar? en wat doe je dan? veel galop of juist veel stap, draf?

ik longeer haar meestal zelf niet en ben dan ook niet bij ben dan wel op stal maar ben dan ander dingen aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:59

Een goede conditie boet niet zo veel in met drie weken vakantie. Dan pak je na de vakantie een paar keer rustig op en binnen twee weken rijd je verder waar je het voor de vakantie achterliet.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 21:00

Sonja schreef:

in 1ste week is totaal niets met der gedaan en in 2e week is even gereden en in 3 e week in 2 keer gereden meer niet. Maar ze heeft normaal helen goede conditie hoor. Daar was 3 weken geleden niets mis mee dan was echt niet naar 20 minuten al kapot.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:00

Hoe oud is nog jong, hoeveel moet ze doen, wat krijgt ze te eten? Allemaal factoren die invloed hebben op conditie.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 21:02

Sonja schreef:
Een goede conditie boet niet zo veel in met drie weken vakantie. Dan pak je na de vakantie een paar keer rustig op en binnen twee weken rijd je verder waar je het voor de vakantie achterliet.

dank je Maar de conditie is erg minder dan hier voor was.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:05

2010 geboorte jaar? Of is dat een ander paard?

Wel vreemd hoor, in 3 wkn merk ik echt niets aan de conditie van mijn paarden, daar kan je als je zou willen gewoon alles weer mee doen.
Het is dat ik dan vind dat ze er even rustig in moeten komen.

Nou staan die van mij wel gewoon op de wei (rennen daar overigens zelden tot nooit, houden vooral van eten),
maar ik neem aan dat die van jou ook niet 3 wkn in een stal is weggestopt.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 21:07

kleinvosje schreef:
Hoe oud is nog jong, hoeveel moet ze doen, wat krijgt ze te eten? Allemaal factoren die invloed hebben op conditie.

ze is 3 half en ze krijg kilo biks per dag want ze kreeg 1st 2 kilo maar toen werd ze iets te mannig en ze krijg kuil gras en als niet op land staat dan. en ze woord maar 3 keer in week gereden normaal en dan 1 gelongeers sowieso voor rest heeft ze vrij. Dus veel doe we der nog niet mee maar dat hebben ze allenmaal niet gedaan toen wij weg waren. Maar ze heeft bloed wormen gehad maar die waren op tijd ontdekt. En daar werd ook gelijk aan geholpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:08

valerie2012 schreef:
Sonja schreef:

Da's niet normaal.
Dikke graspens misschien?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:09

Hoe lang is het geleden dat ze bloedwormen had dan? Wat hebben jullie daaraan gedaan?

3,5 is nog erg jong, dan is het werk wat jullie doen meer dan genoeg. Ik zou ook niet meer gaan doen, eerder minder. Blijkbaar heeft ze toch meer moeite met het werk dan jullie denken.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 21:10

Sjolvir schreef:
2010 geboorte jaar? Of is dat een ander paard?

Wel vreemd hoor, in 3 wkn merk ik echt niets aan de conditie van mijn paarden, daar kan je als je zou willen gewoon alles weer mee doen.
Het is dat ik dan vind dat ze er even rustig in moeten komen.

Nou staan die van mij wel gewoon op de wei (rennen daar overigens zelden tot nooit, houden vooral van eten),
maar ik neem aan dat die van jou ook niet 3 wkn in een stal is weggestopt.

zij is 15 maart 2010 geboren dus ze 3 half bijna. En nee ze heeft wel gewoon op land gestaan. En Ik merk het wel aan haar conditie hoor. Die echt een stuk minder dan die was. Want nu is naar 20 minuten al kapot te wel dat voor dat op vakantie ging niet zo was. Toen kon ze nog makkelijk en ze heeft kwa eten gewoon zelfde gehad dan ze bij ons krijgt.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 21:14

kleinvosje schreef:
Hoe lang is het geleden dat ze bloedwormen had dan? Wat hebben jullie daaraan gedaan?

3,5 is nog erg jong, dan is het werk wat jullie doen meer dan genoeg. Ik zou ook niet meer gaan doen, eerder minder. Blijkbaar heeft ze toch meer moeite met het werk dan jullie denken.

uummm die bloed wormen waren toen net paar dagen weg was toen we net week weg waren. Wij werden gesms door vrouwe die haar deed en toen hebben wij gelijk de stal eigenaar gesms en die heeft gelijk mestonderzoek laten doen. En toen heeft wormen keur gekregen. En wij doen niet veel met der. Alleen met les is enig keer zo wat dat maar 3 kwatier rijd voor rest woord niet lang mee gereden. En dat houd ze normaal altijd vol. Zonder dat ze echt helen maak moe is. En ze heeft geen moeiten mee hoor. Want haar conditie kon dat makkelijk en in haar conditie minder dan die was hoor daar ga niet over liegen. Wij doen echt niet teveel met haar.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 21:16

valerie2012 schreef:
Sonja schreef:

Da's niet normaal.
Dikke graspens misschien?[/quote]

nou nee hoor dat heeft helen maal niet ze ziet gewoon goed uit hoor totaal geen gras buik hoor. Want ze mogen bij ons naar 4 uur het land niet meer op.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:17

Je bent nu een week thuis, dat betekent dat ze die bloedwormen ongeveer 4 weken geleden nog had? Dan moet ze nog een keer ontwormd worden om alle resten weg te krijgen. Bloedwormen hebben meer invloed dan je denkt.

Ik zeg verder helemaal niet dat je liegt over wat je met haar doet, ik zeg alleen dat ze nog jong is en mogelijk het werk nog niet helemaal aan kan. Dan is het geen conditieprobleem maar een kwestie van moe in haar hoofd.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 21:21

kleinvosje schreef:
Je bent nu een week thuis, dat betekent dat ze die bloedwormen ongeveer 4 weken geleden nog had? Dan moet ze nog een keer ontwormd worden om alle resten weg te krijgen. Bloedwormen hebben meer invloed dan je denkt.

Ik zeg verder helemaal niet dat je liegt over wat je met haar doet, ik zeg alleen dat ze nog jong is en mogelijk het werk nog niet helemaal aan kan. Dan is het geen conditieprobleem maar een kwestie van moe in haar hoofd.

nou ze woord echt wel ontwormd hoor daar zijn wij altijd perzies mee. En dat is iets wat wij niet vergeten. En ze niet moe in haar hoofd hoor. Wij doe niet teveel met haar wat niet aan kan. Het is duiderlijk der conditie hoor dat iets wat wij heus wel kunnen onderscheiden.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:24

Sorry hoor, jij stelt hier een vraag, wij geven onze gedachten daarover. Jij gaat overal tegenin. Waarom dan een vraag stellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:25

Ho wacht ff ik had de wormbesmetting niet gezien. Dat kan wel degelijk de oorzaak van conditieverlies zijn.
Verder vind ik 3x per week een werkje van een half uur genoeg voor een driejarige.
Vraag je niet gewoon te veel?

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 21:27

kleinvosje schreef:
Sorry hoor, jij stelt hier een vraag, wij geven onze gedachten daarover. Jij gaat overal tegenin. Waarom dan een vraag stellen?

ik vroeg hoelang duurt tot weer op haar oude conditie zit dan moet je gaan zeggen dat moe in haar hoofd is en dat we teveel met haar doen dan ze aan kan. Want nu woord niet eens gelogeerd. Hoog uit als echt verveelt zou zijn onder het zadel maar ze heeft nu geen longeer dag. En zelf rij ik maar 2 keer in week en 1 keer me instuktiese en daar van 2 keer heb 1 keer les.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 21:30

Sonja schreef:
Ho wacht ff ik had de wormbesmetting niet gezien. Dat kan wel degelijk de oorzaak van conditieverlies zijn.
Verder vind ik 3x per week een werkje van een half uur genoeg voor een driejarige.
Vraag je niet gewoon te veel?

ze woord ook half uur gereden hoor alleen met les niet. Want ik heb altijd les van 3 kwatier met in en uit stappen daar bij in. En we vragen niet teveel van der. maar ik heb eigelijk geen idee hoe lang die wormen had want wij letten der altijd goed op. En werd pas gezien toen wij ongveer week weg waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:31

Goed, we draaien het om: wat denk jij ZELF dat het is?