dressuurles adelinde cornelissen op tv

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

baikema

dressuurles adelinde cornelissen op tv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 08:22

ik was gistermiddag (zondag 25-8) aan het zappen en kwam op ned 3 adelinde tegen die een meisje aan het les geven was.
Het betreffende meisje zat voorover, had de handen zoals mijn instructie dat noemt, op "kinderwagen stand" en was maar aan het zagen in de mond van de pony. Het ergste was echter Adelinde die maar riep van goed zo goed zo, 95% bij mij in de omgeving zit de pony`s- paarden in de mond om te zagen en er is niemand die er iets van zegt, geen instructie(doen het meestal ook) en geen jury`s( doen het meestal ook zelf).
Ik hoorde iemand zeggen; ja dat komt de KNHS vandaan, daar word er ook niets aan gedaan.
Ik zie mensen bij mij in de omgeving lesgeven, waarvan ik denk, hoe is het mogelijk dat die lesgeven en vooral hoe is het mogelijk,
dat niemand er iets van zegt. Hoe kan iemand die zelf amper durft te springen, les geven in springen. Hoe zal z`on persoon nu weten wat afstanden zijn, wat plaatsen is. :(

Storm

Re: dressuurles adelinde cornelissen op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:23

Heb je hier een schaduwaccount voor aangemaakt?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:24

Een goede ruiter, kan naar mijn mening niet perse goed les geven..

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:25

Ik heb het inderdaad ook gezien en ergerde me nogal! Vooral het zagen en de sporen die bij elke pas flink prikten.. Misschien dat Adelinde voor de tv haar niet teveel mocht corrigeren?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:28

Het zal wel voor zapp kids ofzo zijn geweest, dan moeten ze het vriendelijk brengen naar kinderen ;)
was denk ik maar een eenmalig lesje van Adelinde....droom van ieder pennymeisje :z

Maar TS kijk eerst eens naar je zelf en dan pas naar een ander, de beste stuurlui staan aan wal (en vaak zonder vaarbewijs ;) )

lekker makkelijk om zo over iemand te oordelen....

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:30

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:31

Ik weet niet wat de context precies is. Zo was er ook een keer een (gehandicapt) meisje wiens droom het was van Anky les te krijgen. Die kwam uit, maar als je daarnaar keek zag het er ook niet 'goed' uit. Meisje kon gewoon nog niet zo goed rijden.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:32

goldenarrow schreef:
Ik weet niet wat de context precies is. Zo was er ook een keer een (gehandicapt) meisje wiens droom het was van Anky les te krijgen. Die kwam uit, maar als je daarnaar keek zag het er ook niet 'goed' uit. Meisje kon gewoon nog niet zo goed rijden.

Nou dat kun je toch zo'n meisje niet kwalijk nemen of Anky :P hier hetzelfde verhaal... onwetendheid = onkunde maar niet bewust :)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:35

Dat bedoel ik inderdaad :j kijk eerst naar het verhaal erachter en oordeel dan.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:38

Je ziet hooguit 3 minuten les, terwijl ze er vast minimaal 30 gereden heeft. Ik snap niet dat je hierover een discussietopic kunt aanmaken terwijl je er zelf niet bij was.
Het is een kinderprogramma, denk je nu echt dat ze de 'Adelinde-zeikt-meisje-af-stukjes' laten zien?
Laatst bijgewerkt door Storm op 26-08-13 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:39

goldenarrow schreef:

Ik heb het filmpje hierboven geplaatst. Dit meisje is wel gewoon gezond en ook niet heel jong meer (14 jaar)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:42

Ik heb het ook even teruggekeken en ga met brechtje122 mee. Adelinde zegt regelmatig wat over de houding van het meisje en ook zeker wat over de handhouding. Daarnaast moeten we niet vergeten dat het tv is en dat er maar 1 á 2 minuten word laten zien van het half uur (?) dat het daadwerkelijk geduurd heeft.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:43

Adelinde zegt wel vaak ''handen stil!''.
Bovendien zie jij maar 1 minuut van de hele les. Weet jij veel wat ze nog meer heeft gezegd :P.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:44

Heb even gekeken maar als ik eerlijk ben vond ik niet echt slecht. Nou ja ik had niet het idee dat het meisje heel erg bewust aan het zagen was om het paard naar beneden te krijgen. Ze had volgens mij gewoon moeite om de handen stil te houden. Ze rijdt nog niet perfect maar dat is logisch toch. Daarbij is dit een lesje en tja dan kan het nu eenmaal niet ineens perfect gaan. Maar viel mij wel mee hoor had een heel ander idee van wat ik te zien zou krijgen als ik je OP lees. Ik dacht dat is echt en zagend en prikkende meisje waarbij adelinde het staat aan te moedigen.
En ik ben nog al een zeikerd als het gaat om (subtiel) zagen of de prikkende ruiters.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:45

Het zijn maar een paar shots uit een les van - denk ik - een half uurtje. Hoe kun je daarvan zeggen of wel of niet goed wordt lesgegeven? Heb je iets tegen Adelinde?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:46

brechtje122 schreef:
goldenarrow schreef:

Ik heb het filmpje hierboven geplaatst. Dit meisje is wel gewoon gezond en ook niet heel jong meer (14 jaar)

En wat dan nog....als we allemaal zulke sterruiters waren we dit weekend wel te zien op TV bij de NOS :+

99% hier op Bokt zijn thuisprutsers, maar denken dat we alle kennis, kunde en wijsheid hebben, NOT :Y)

Zo'n meisje is wellicht stikzenuwachtig van één keertje les van Adelinde, wie weet crost ze normaal alleen in de wei wat rond zonder begeleiding!

Lekker makkelijk om zo'n meisje af te zeiken, hoort sowieso niet en al helemaal niet voor een kinderprogramma ;)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:48

Pff, ik verwachte echt de meest afschuwelijke beelden :') het meisje zit gewoon in onbalans, daarom bewegen haar armen mee. Teugels hangen continu in boogjes, kind drukt der hand niet naar beneden en loopt echt niet in de bek te trekken. Bovendien hoorde ik adelinde er regelmatig wat van zeggen.

Zijn ergere dingen in de wereld, om hier nu een heel topic over te maken :+

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:50

N0a schreef:
Zijn ergere dingen in de wereld, om hier nu een heel topic over te maken :+

Nou en dat als grote vent van 54 (als het geen SA is) hoe zielig kun je zijn....aandacht te kort of miereneuken? :7

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:51

Ik heb Adelinde wel een paar keer horen zeggen dat ze haar handen stil moet houden ;) Snap de drukte dus niet zo?
Laatst bijgewerkt door Leffroi op 26-08-13 08:53, in het totaal 1 keer bewerkt

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:52

Ik vind het ook nog relatief meevallen. Je ziet ze wel eens erger op de manege of zelfs op wedstrijd. Je zag wel een erg onrustig been en hand maar het echte zagen en prikken heb ik dan even gemist. En waar ze goed zo op zegt lijkt mij de overgang waar het huppeltje wat t probleem is nu goed was. En niet dr hand/beenwerk. Kan me niet voorstellen dat Adelinde zoiets zou aanmoedigen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:55

Een goede lesgever geeft les op het niveau van de klant.
Misschien waren verdere aanwijzingen nog even boven haar pet en waren ze op iets heel anders aan het oefenen. Je kunt niet gelijk verwachten dat iemand perfect te paard zit en inwerkt omdat toevallig net Adelinde in de bak staat (als dat zo is, zou ze het nogal druk krijgen met lesgeven denk ik :+ )

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:16

En zie dit positief, meisje heeft les waar ze weer van leert om zichzelf te verbeteren!

anniekb94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:49

Denk niet dat Bokt is bedoeld om hier onwetende meisjes af te kraken. Daarnaast kan Adeline dat meisje wel gaan afkraken, maar zo blijft het voor die meid ook helemaal niet leuk en is het programma niet leuk om naar te kijken.
Nu heb ik het beeld zelf ook bekeken, maar ik vind dat Adelinde toch flink wat 'commentaar' geeft, daar wel opbouwend. Wat dit topic dan weer van weinig nut maakt.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:59

Afkraken hoeft ook niet. Nooit. Ook niet tegen volwassenen. Opbouwende tips en zeggen wat ze anders moet doen en vooral HOE... Dat wel.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:02

Vind het nog helemaal niet zo slecht hoor! Lijken ook wat balansprobleempjes bij pony waardoor het misschien niet goed gaat?

Zie veel terug wat mijn paard ook doet dus ik weet hoe het meisje haar voelt ;)

En idd van die paar minuten dat je ziet kan je niet oordelen.

En hard zagen en sporen die telkens prikken zie ik niet echt iets van terug :)