Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
In het begin panikeerde hij als hij geladen moest worden, en stond hij ook echt te bibberen. Toen hij naar hier verhuisd is, gebeurde dat dan ook te voet. Maar goed, de bedoeling was wel om wedstrijden te gaan rijden natuurlijk!
CelestinaH schreef:De zelfbenoemde goeroes hebben het gewoon slim aangepakt en verdienen een aardig zakcentje aan alle onzekere en onwetende paardeneigenaren. Met een gezonde dosis zelfvertrouwen en gezond verstand kom je al een heel eind in de dagelijkse omgang met paarden. En wat betreft het rijden , les van een goede instructeur maakt al een wereld van verschil .
CelestinaH schreef:Daar is ook niets mis mee, ik vind het alleen heel vreemd dat de zelfbenoemde goeroes bijna altijd doen alsof ze het wiel opnieuw hebben uitgevonden terwijl deze kennis vaak ook bij paardenvakmensen uit de reguliere paardensport kan worden opgedaan. (en vaak word daar dan geen geld voor gevraagd)
)
) 
CelestinaH schreef:Dat is precies wat ik probeer te verwoorden ChevalNoir, het draait in de meeste gevallen om het zelfvertrouwen en de daarmee samenhangende overredingskracht van de eigenaar van het paard.
En het is alleen maar prettig dat er mensen zijn die je daarbij kunnen helpen, ik vraag me alleen af waarom ik vaak het gevoel krijg dat de mensen uit de NH stroming zo graag willen benadrukken dat hun methode de enige juiste is.
Ik ben zelf overgens erg onder de indruk van Angelo Telatin, deze man laat idd zien dat t allemaal draait om het zelfvertrouwen van de ruiter en de duidelijkheid naar het paard, zonder daarbij NH of het reguliere paardenhouden onderuit te halen