Paardrijden met muziek?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Samblabla

Paardrijden met muziek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 18:04

Hey,

Ik zie het steeds vaker, ruiters die muziek luisteren met oordopjes in de oren.

Doen jullie dat ook? En is het niet gevaarlijk?
En als je het doet, waarom?

BenteMaxime

Re: Paardrijden met muziek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:07

Ik doe het niet! Ik heb d'r echt een verschrikkelijke hekel aan.. Kan me dan gewoon niet concentreren.. Vriendin van mij deed het ook altijd, vroeg me toch altijd af hoe zij dat vol hield

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:09

Ik wel is, in het bos. Altijd maar éen oortje, en op de straat helemaal niet omdat je dan al je zintuigen nodig hebt. In de bak niet want dan ga ik zitten dagdromen haha.

Science90

In de bak vind ik het wel kunnen. Ik heb het zelf nooit gedaan, maar het lijkt me wel heel fijn om je af te sluiten van de wereld en echt met je paard bezig te zijn.

ponyparadijs

Sommige mensen kunnen zich beter ontspannen met muziek.
Ik kan me dus wel voorstellen dat je muziek hebt bij het rijden.
Overigens vindt ik oordopjes wel gevaarlijk.
Dan zou ik er maar 1 doen en je dus ook je omgeving nog kan horen

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:12

Buiten zou ik het gevaarlijk vinden, maar ik denk dat het voor zenuwachtige/angstige mensen heel goed kan zijn voor het in de bak rijden. Je ontspant van muziek en je ademhaling wordt daardoor stabiel en rustig. Verder let je niet meer teveel op je omgeving maar concentreer je je beter op jezelf en je paard.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:13

1 keer gedaan, nooit weer. Super vervelend want ik heb het gevoel dat ik me meer met de muziek bezig hou dan met mn paard. Onderweg zou ik het ook niet doen met oog op verkeer en eventuele situaties inschatten.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:14

Nee, ik doe het niet. Ik wil kunnen horen wat de reden is van de schrikreactie van mijn paard.

Weet je zeker dat het muziek is waar ze naar luisteren? Vaak wordt er ook lesgegeven met oortjes in, zo krijg ik ook mijn privé lessen. Het ziet eruit alsof ik muziek op heb, zelfde oortjes, maar de instructrice staat aan de kant tegen me te praten.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:16

Ik rij altijd met muziek,
Maar ik rij ook altijd alleen als ik met meerdere personen rij dan niet. Maar dat laatste komt eigenlijk nooit voor.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:18

lrtj_ schreef:
Maar ik rij ook altijd alleen als ik met meerdere personen rij dan niet. Maar dat laatste komt eigenlijk nooit voor.

Hier precies hetzelfde :D
Kan me beter concentreren met muziek in, let dan meer op mn paard ipv de dingen die om me heen gebeuren

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:19

Wij hebben een radio met afstandsbediening bij de binnenbak. Mijn paard loopt er niet anders om, maar ik vind het af en toe wel lekker. Zing ik een beetje mee tussendoor enzo... :') Moet ik misschien niet doen...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:19

Zingen is juist goed voor de ontspanning!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:20

Esmee_98 schreef:
lrtj_ schreef:

Hier precies hetzelfde :D
Kan me beter concentreren met muziek in, let dan meer op mn paard ipv de dingen die om me heen gebeuren

Precies zelfde reden het is ook ontspannend.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:20

Ik heb in de bak altijd dopjes in. Dan ben ik beter geconcentreerd. Normaal ben ik namelijk snel afgeleid door mijn omgeving. Ik heb ook altijd muziek bij het leren/hw maken. In het bos doe ik het niet.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:21

Ik geniet liever van mijn paard en de natuurgeluiden om ons heen, als we trainen. Daarbij heb ik mijn focus hard nodig bij mijn paard en muziek leidt mij teveel af. :j

liana_shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:21

soms in de bak, kan ik me beter concentreren
en krijg ik steeds nieuwe ideeën qua oefeningen :D
maar dan ook enkel in de bak!

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:22

kleinvosje schreef:
Zingen is juist goed voor de ontspanning!

Voor mijn ontspanning wel, de rest van de stal wordt er minder gelukkig van denk ik _O-

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:22

Ik doe het wel maar geen oordopjes. Gewoon muziekje op en gsm in mijn broek heel zachtjes zodat paardje er niet te veel last van heeft. Geen idee waarom ik het doe, ik rij alleen ik vind het gezelliger zo :D

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 19:19

Ja ik weet dat op mijn stal de meeste met oordopjes muziek luisteren. Voor de rest weet ik het niet maar mij leek het gevaarlijk, niet alleen omdat je gauw afgeleid bent maar ook zodat je meer let op je paard.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:23

Samblabla schreef:
Ja ik weet dat op mijn stal de meeste met oordopjes muziek luisteren. Voor de rest weet ik het niet maar mij leek het gevaarlijk, niet alleen omdat je gauw afgeleid bent maar ook zodat je meer let op je paard.

ik ben juist dan totaal niet afgeleid, en beter geconcentreerd maar dat heb ik ook in de les. Ik heb iets nodig dat blijft praten dus je instructrice of muziek.

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:27

als ik op mijn paard kan rijden over een poosje dan ben ik alleen, ik zou niet weten met wie ik zou moeten rijden (mijn paard staat niet op een manege / pensionstal) dus waarom ook niet? Maar op de weg ofzo zou ik het niet doen, net zoals op de fiets, je moet goed op het verkeer letten en met oordopjes kan dat niet, want 9 van de 10 keer hoor ik een auto en dan zie ik hem niet perse. En ik denk dat iedereen dat wel heeft...

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:29

Ik vind het heerlijk met muziek in trainen in de bak :j
Alleen ga ik niet proberen op mn muziek mee te rijden, zulke tempowisselingen kan een paard niet _O-

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:35

VisibreTeam schreef:
Ik vind het heerlijk met muziek in trainen in de bak :j
Alleen ga ik niet proberen op mn muziek mee te rijden, zulke tempowisselingen kan een paard niet _O-

Wat luister je haha mijn paard kan aardig mee sjouwen op hardstyle en vind jet nog leuk ook.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:37

Ik heb wel eens met muziek getraind in de bak. Leuk en een goede training om de passen aan de verschillende ritmes aan te passen.

Maar in het verkeer of bos.. Hartstikke gevaarlijk!

AmberStb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:41

_mexx_lady_ schreef:
Ik doe het wel maar geen oordopjes. Gewoon muziekje op en gsm in mijn broek heel zachtjes zodat paardje er niet te veel last van heeft. Geen idee waarom ik het doe, ik rij alleen ik vind het gezelliger zo :D

Hier hetzelfde, maar alleen in de bak :)