Hebben jullie nog goede argumenten, waarom het nou juist wél een sport is?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

catzkillz schreef:Eindeloze discussie
Misschien heb je hier wat aan? http://www.vlp.be/nieuws/algemeen/MVS-E ... n-lichaam/
kleinvosje schreef:Omdat ik aan paardrijden doe en geen dikke kont heb, en omdat mijn schoonzus niet rijdt en een batterij van hier tot Tokyo heeft...

Verder zou ik me er niet druk om maken. Bij iedere sport krijg je wel discussie als de ander er niets mee heeft.
M_D_H schreef:mest maar eens een stal af of gooi eens een mest hoop op...
ren maar eens achter een ontsnapt paard aan...
Angela schreef:En volgens het woordenboek:
Sport (de; v(m); meervoud: sporten) :allerlei lichamelijke oefeningen en ontspanning waarbij vaardigheid, kracht en inzicht vereist worden: aan sport doen
paar·den·sport (de; v(m)) : met paarden beoefende sport
Volgens de Dikke van Dalen bestaat het woord, en daarmee zou ik zeggen dat het ook een sport is.
Kuggur schreef:M_D_H schreef:mest maar eens een stal af of gooi eens een mest hoop op...
ren maar eens achter een ontsnapt paard aan...
Dit bedoel ik dus met mijn opmerking over de zinloosheid van discussieren over definities. Bovenstaande voorbeelden zouden door de meeste mensen als inspanningen gedefinieerd worden, maarn zeker niet als sport.

Angela schreef:Helaas verbrand je niet heel erg veel calorieen met het paardrijden. Iemand van 70 kg verbrand ongeveer 300 calorieen per uur met paardrijden, en (ruim) meer als 2 keer zoveel met zwemmen.