Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Saintelette schreef:Bij punt 4, was dat nog een 6 waard? Want dit valt toch ook onder niet voldoende getoond?
Verderwasik vooral heel erg afgeleid door je gedrijf continue
Edit: ik zou er eerder een 5 voor geven
MariekeS_ schreef:Zo'n leuk initiatief dit en allereerst respect voor Michelle dat je je zo voor de leeuwen werpt![]()
3 : een 7 - mooi constante aanleuning, constant tempo en goed rechtgesteld op het midden. Het zou nog iets strakker op de letter mogen
4 : een 5 - inzet is goed recht maar paard schaart weinig, loopt tegen het einde over de schouder weg en komt wat tegen de hand in het rechtstellen
5 : een 4 - paard wordt loperig en daalt onvoldoende
6 : een 6 - paard wordt scheef en de overgang terug mag beter getoond worden, paard verruimt wel
7 : een 6 - inzet wederom mooi recht, paard schaart hier beter en is scherper aan de hulp. Alleen kantelt hij tegen het einde in het hoofd en loopt weer over de schouder weg.
Over het algemeen vind ik het een fijne voorwaartse proef en het algemene beeld is wel netjes.
Alleen missen jullie wat afwerking in de aanleuning, hij lijkt een mooie zelfhouding te hebben waar je moeilijk aan mag zitten (kijk naar het halsstrekken, rechtstellen waarbij hij niet lekker reageert, kantelt of onrustig wordt).
Ik erger me niet aan je benen, ik heb namelijk niet het idee dat je heel veel aan het drijven bent, meer dat je zwabberbenen hebt, zoals zo velen... Hij loopt wel lekker door.
Je stap- en galoponderdelen vind ik netjes en constant, al mag je veel meer rijden in de verruimingen. Je overgangen zijn ook goed.
Ik heb niet echt mee gepunt maar denk dat ik rond de 185 uit zou komen.
De meeste punten mis je dan op de aanleuning en afwerking (je 1e gebroken lijn is écht te klein, 2e kan net...) en de punten scoor je op de overgangen. Daarbij wel een lijst 6jes...
lucifertje schreef:Gebroken lijn 1ste: 4, te klein
Femke_K schreef:Ik wil ook wel een poging wagen:
3: B afwenden E linkerhand: 7, vond ik erg netjes
4: minimaal 5 meter wijken linkerbeen: 5, valt over de buitenschouder weg. Maar je hebt hem wel netjes rechtgesteld en dat doen dan velen weer niet!
5: X grote volte en halsstrekken + tussen X en C teugels op maat maken: 4, te weinig daling
6: HXF middendraf: 6, mag meer verruimen
7: minimaal 5 meter wijken rechterbeen: 6, deze kant gaat al beter, maar paard kantelt nog wel iets in zijn hoofd.
Verder vind ik dat de arbeidsgalop meer sprong mag hebben. Je zou hem daarin wat dieper/ronder kunnen rijden, zodat die ook meer van de grond gaat springen. Hij lijkt in de galop wat tegen je hand aan te lopen.
Verder vond ik het een nette proef. Ik heb niet helemaal meegeteld, maar ik zou je denk ik tussen de 175 en 185 hebben gegeven.
Leuk dat je dit wilde doen Michelle en leuk paard heb je!