magda_90 schreef:Waarom is een bit nooit vriendelijk? Onkundige handen maken het onvriendelijk. Ervan uitgaande dat we het over de normale basis trenzen hebben.
Er is geen sprake van (on)vriendelijk als we het over de dikte hebben. Vriendelijk is dát mondstuk dat anatomisch gezien correct past in de mond en onvriendelijke diegene die dat niet doet. Een dik mondstuk icm met een smalle mond levert problemen op. Hetzelfde dikke mondstuk in een grote mond kan echter vele malen beter aanvoelen dan een smal mondstuk. Snap je?
hmm zo had ik er eigenlijk nog nooit overna gedacht... leerzaam! dan zal ik ook maar eens ff het bit van mijn paardje gaan bekijken...
maar is het ook niet zo dat (gewoon uit nieuwschierigheid) het deel waar het bit rust geen tanden zijn en daardoor altijd ruimte voor een bit? heeft het dan niet meer te maken met de lengte van het bit dan met de breedte? ja ik weet niet precies hoe ik moet uitleggen wat ik bedoel maar ik hoop dat je het begrijpt.. ik vraag me dat wel af want daar heb je dus altijd ruimte zitten en hoe dik kan dan te dik zijn? want volgens mij gaat de dikte van een bit ook maar tot een bepaald maximum of niet? want ik heb nog nooit een bit gezien van bijvoorbeeld 5 cm doorsnee dikte...
dus misschien wordt heb bit wel op zo'n manier gefabriceerd dat hoe korter het bit (denk aan shetlander) hoe dunner? zal daar niet ook een beetje overna gedacht zijn? en hoe langer het bit (denk aan belgisch trekpaard) hoe dikker het bit kan?
is de dikte van een bit dan niet gefabriceerd op de ruimte van de gemiddelde paarden mond? anders kun je misschien ook al snel zonder het door te hebben en er niet bij na te denken (zoals ik bijvoorbeeld haha) een te dik bit kopen...
het is wel een goed onderwerp om overna te denken!
ben benieuwd op antwoorden:)