Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Paarden hebben geen moeite met galopperen. Paarden hebben moeite met dat te doen onder een mens en in een kleine bak met een onnatuurlijke eigen balans. Dat vraagt veel meer training en is inspannend voor ze
Peppertree schreef:Ik herken het eigenlijk totaal niet.
Denk dat het komt omdat galop tegenwoordig vaak de eerste tijd wordt meegenomen als aparte oefening. Dat mensen eerst de stap en draf voor elkaar willen hebben en dan pas gaan galopperen. Terwijl wanneer je het vanaf het eerste moment direct meeneemt, het 'gewoon een van de gangen' is. Zoals galop ook is.
Balans in de galop is ook aan de longe heel makkelijk te verbeteren.
Overigens doet hij enkel de basis want de rest komt in het voorjaar van 2013 wel
_Esther_87_ schreef:Omdat mensen niet meer durven rijden en verwachten dat een jong of onervaren paard meteen in een rustig handgalopje de bak door gaat....Als ze in plaats van continu remmen eens gewoon zouden rijden, van de kop afbleven en het paard zouden laten lopen, was denk ik driekwart van de problemen ineens geen probleem meer.
FriesWytske schreef:_Esther_87_ schreef:Omdat mensen niet meer durven rijden en verwachten dat een jong of onervaren paard meteen in een rustig handgalopje de bak door gaat....Als ze in plaats van continu remmen eens gewoon zouden rijden, van de kop afbleven en het paard zouden laten lopen, was denk ik driekwart van de problemen ineens geen probleem meer.
Denk dat dit ook één van de problemen is. Een jong paard hoort volgens veel mensen direct al heel netjes te galoperen. Wij leren ze ook altijd al vrij snel de galop aan. En dan in het begin niet te lang, maar wel voorwaarts. Het terugrijden komt later wel. Zo ook met stelling en buiging. Komt allemaal wel als het paard zijn evenwicht heeft gevonden onder het zadel.
Blon_D schreef:Bij stap en draf is er geen zweefmomement bij de galop wel.
antje_vip schreef:Dat mensen direct een perfect rustig bakgalopje willen valt mij ook op en ik denk dat daar ook een probleem ligt. Toen ik mijn pony ging inrijden, gingen we alleen op een lang recht stuk galopperen en dat ging hard. Maar ze deed wel wat ik vroeg en het gas terug nemen moet je later pas inbouwen, als het paard enige balans heeft. Het is zo onlogisch om van een paard galop te vragen in een 20x40 bakje.