Ik quote een paar dingen van H&H.
Citaat:I don't think there is a Warmblood I know that hasn't had suspensory trouble.
Of course this is what happens when you use the wrong type of horse for dressage.
This is why people struggle, and resort to harsh methods.
If you want a cart pulling use a Warmblood, but dressage is a Spanish or Portuguese job.
"Ik denk dat er niet één Warmbloed bestaat die geen last heeft van peesblessures. Natuurlijk gebeurt dit wanneer je het verkeerde type paard gebruikt voor dressuur. Daarom blijven mensen hangen en gaan zich vastklampen aan brute methodes.
Als je wilt gaan mennen, gebruik dan een Warmbloed, maar voor dressuur heb je een Spaans of Portugees paard nodig."
Citaat:Warmbloods are carriage horses, basically, bred to push into a harness. This is why they are more comfy on the forehand.
"Warmbloeden zijn tuigpaarden, gefokt om een kar te trekken. Daarom zijn ze het meest comfortabel op het voorhand."
Toen keerde het naar de KWPN.
\Citaat:By my reckoning the modern DW was produced, officially in 1969 only 43 yrs ago. There has been a wealth of other breeds brought into the mix in an attempt to produce this sport horse.
One could argue that it is this horses unsuitablity in the dressage world which has lead to the grotesque Rolkur training methods.
These horses with their mouths strapped tightly shut, harsh bits and brutal looking riders makes me feel they would be better off doing something else.
"Zover ik weet, is de modern KWPN in 1969 ontstaan, maar 43 jaar geleden. Er zijn veel andere rassen gemengd om de KWPN sportpaard te produceren.
Men kan alleen beweren dat het KWPN paard ongeschikt is voor de dressuur wereld en daarom de meerderheid van ruiters Rollkur gebruiken.
Deze paarden hebben hun mond dichtgesnoerd, hebben gemene bitten in en er zitten brute ruiters erop. Het geeft mij de gevoel dat ze maar beter iets anders kunnen doen."
Volgens deze persoon is het dus aan de orde dat het Warmbloed paard ongeschikt is voor dressuur en dat we maar allemaal een PRE of iets dergelijks moeten hebben voor dressuur. Het kwam erop neer, Warmbloeden zijn slecht in verzameling en PRE's zijn daar goed in. KWPN'ers zijn alleen te rijden als je ze op de "moderne" manier rijdt.
Nou ben ik het daar absoluut NIET mee eens. Kijk nou eens hoeveel Warmbloeden er meelopen in de topsport!
Wat denken jullie hier van? Zijn Warmbloeden ongeschikt?