Helaas heeft het door het meelezen in topics op bokt een nare bijsmaak gekregen, en denk ik tegenwoordig bij “klassieke dressuur” aan:
- onaardige mensen
- betweterigheid
- bekrompenheid en niet open staan voor andere meningen/ideeën
- alles afkeuren wat anderen doen, of het nou Bokkers zijn of beroemdheden, maar zonder iets van zichzelf te laten zien
- gezeur over vertalingen van Duits naar Nederlands en ruzie maken als iemand een iets andere vertaling gebruikt voor een woord dat eigenlijk niet te vertalen is (ik begrijp niet dat mensen hier boos over worden, je kunt toch gewoon zeggen "volgens mij is de Nederlandse vertaling ... en dus ... ")
Hoe zou dat toch komen?
Is het frustratie doordat ze geen erkenning krijgen in de wedstrijdsport? (ik zeg niet dat klassiekers nooit scoren in de wedstrijdsport, maar het zou kunnen dat dat voor frustratie zorgt bij deze bokkers)
Ik denk dat er ook bescheidenere klassieke bokkers op het forum zitten. Helaas worden die dan overstemd door deze praatgrage zelfkickers…
Ik heb wel interesse om eens les te nemen van een goede klassieke instructeur. Maar bij het uitzoeken dacht ik steeds: onee, straks is het één van die bokkers! Daar hoef ik geen les van want die mensen staan al jaren stil in hun ontwikkeling omdat ze zichzelf zo graag horen praten.
Laat maar zitten, ik pak wel een goed boek. Misschien iets oud-Duits of zo.

Ik denk dat de echte goede instructeurs niet op bokt zitten, die hebben vast wel wat anders te doen dan hier rond te bazuinen dat iedereen het fout doet.
Maar ik vind het heel jammer. Klassieke dressuur was zo iets moois voor me. Dat is het natuurlijk nog steeds maar ik heb moeite die wrange bijsmaak weg te spoelen die bepaalde “klassieke bokkers” bij me veroorzaakt hebben. Het idyllische is er bij mij wel vanaf.
Ik zou zeggen, ga vooral zo door jongens (en meisjes) en bezorg naast de wedstrijdsport ook de klassieke dressuur een slechte naam!
Meer mensen met dit gevoel?