sorry als het verkeerd staat
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) eens in de twee weken springles. Dan doen we een parcourtje en wat oefeningen. Daarnaast doe ik af en toe nog een sprongetje in de bak, in uitjes bijvoorbeeld. 

Geryon schreef:Ikzelf sprong 2x per week, 1x les en 1x wedstrijd. Het ligt erg aan de trainingen, maar ik zou antwoorden 2x per week, uiterlijk 3x per week als je een paard heb dat gewoon goed getraind word. Springen is natuurlijk meer belastend voor het paard dan dressuur.
nicky_rilana schreef:Geryon schreef:Ikzelf sprong 2x per week, 1x les en 1x wedstrijd. Het ligt erg aan de trainingen, maar ik zou antwoorden 2x per week, uiterlijk 3x per week als je een paard heb dat gewoon goed getraind word. Springen is natuurlijk meer belastend voor het paard dan dressuur.
dat is niet waar, dressuuren kan ook heel belastend zijn.

nynke1122 schreef:nicky_rilana schreef:omdat als je gaat dressuren je ook gewoon een beetje rond kunt rijden, met een paard wat niet meer kan springen kan ook echt nooit meer op hoog nivo mee dressuren
Een vriendin van mij heeft een paard dat niet meer mag springen, maar ze rijd Z
AdnerB schreef:ligt aan het ras, conditie, gezondheid, wat het paard gewend is en bedoel je sprongen van 1 meter en hoger of een sprong van 30cm..
je kan niet zomaar iets in het algemeen roepen want ieder paard en iedere ruiter is anders.