Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Princeps schreef:blijven lezen, lezen, lezen, en ook op je eigen gevoel durven vertrouwen..
___Sanne schreef:Puagaus12 schreef:ik vertrouw ook blind op de mijne, maar heb der wel een reden voor haha :p
Wat is de reden dan als ik het vragen mag?
knollentuin schreef:klinkt misschien heel raar wat ik nu ga zeggen , maar ik schrik er soms van wat mensen allemaal klakkeloos van de instruktie aannemen..mensen blijf zelf alsjeblieft nadenken!! er is geen een instrukteur die alles weet en kan of kent.
kijk goed om je heen en houdt je ogen en oren open, kijk naar wat je mooi vind of stel vragen als je iets niet begrijpt,en vraag door, durf aan te geven dat je iets niet snapt ofdat de uitleg je niet duidelijk genoeg is. vraag waarom je iets op die manier doen moet< wat is het doel erachter?
kortom, goed dat je vertrouwen in je instr hebt, maar....
Langcara schreef:knollentuin schreef:klinkt misschien heel raar wat ik nu ga zeggen , maar ik schrik er soms van wat mensen allemaal klakkeloos van de instruktie aannemen..mensen blijf zelf alsjeblieft nadenken!! er is geen een instrukteur die alles weet en kan of kent.
kijk goed om je heen en houdt je ogen en oren open, kijk naar wat je mooi vind of stel vragen als je iets niet begrijpt,en vraag door, durf aan te geven dat je iets niet snapt ofdat de uitleg je niet duidelijk genoeg is. vraag waarom je iets op die manier doen moet< wat is het doel erachter?
kortom, goed dat je vertrouwen in je instr hebt, maar....
Kijk, dit is wat ik bedoelde.
Alleen jij zegt het anders.
Femke schreef:Zeker een goede vraag.
En ik denk dat er ook voor veel gevallen een logisch antwoord op te geven is:
Ontzettend veel mensen die inderdaad op een naïeve manier hun instructeur volgen zonder zelf na te denken over wat ze doen, zijn vaak mensen die zelf niet erg veel verstand van zaken hebben.
En daardoor dus aan "de professional" overlaten wat goed is of niet goed is en blind vertrouwen op die mening. Want het is het "vak van de instructeur" dus die "zal het wel weten".
Maar ik zie dat heel vaak gebeuren... Mensen hebben geen enkel idee waar ze aan beginnen als ze een paard kopen, maar ze kunnen 'm stallen, vaak wordt alles voor ze gedaan (mesten, voeren, etc.) en het enige dat ze zelf hoeven te doen is opzadelen en doen wat de instructeur ze verteld.
Nou is dat natuurlijk niet áltijd het geval. Maar ik zie het ontzettend veel om me heen gebeuren.