Gert van het hof

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hieperdi

Gert van het hof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 18:14

Hallo allemaal!
Ik zat pas even een paar filmpjes te kijken van Gert van het hof.
Nu is mijn vraag, wat vinden jullie van hem, en zijn methode met het inrijden van paarden. Is een paard van jou ook toevallig in gereden door hem?
Ook kunnen probleempaarden terrecht bij hem.
Hij rijdt altijd tijdens het inrijden met halster, niet dat jullie denken dat die trekt in de mond ;)

Ik zelf vind het enorm knap wat hij doet. Hij legt het ook altijd goed uit hoe en wat hij aan het doen is.
Mij niet gezien 8-)

Hieperdi

Re: Gert van het hof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 18:14

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:17

Ik doe het hem iig niet na! en niet elk paard is hetzelfde, heb tot nu toe alleen erg makkelijke met inrijden gehad (lees opstappen en wegrijden) maar een sensibeler type, of zeer moeilijk zou ik er zo heen brengen maw heb geen bezwaar tegen zijn manier. Wat voornamelijk voorwaarts houden is.

Edit: voorwaarts houden en ZITTEN BLIJVEN is vooral laatste belangrijk

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:22

Vrijdag 17 februari is hij in Ermelo. Hij geeft daar een blik op hoe hij werkt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:24

Ik heb hem aan het werk gezien en ik was erg onder de indruk :). Positief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:26

Ik ken hem niet en dit is de eerste keer dat ik een filmpje van hem zie, maar ik vind het echt belachelijk hoe hij dit aanpakt.
Je ziet aan álles dat dit paard nog niet toe is aan een ruiter op z'n rug en het had met kleinere stapjes moeten gebeuren.
Was deze man gevallen, dan had het paard een trauma voor het leven over gehouden en ook nu kan ik me niet voorstellen dat dit paard zich 'fijn' voelt en voortaan zich zonder angst zal laten berijden.
Vreselijk... dat is mijn mening.

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:29

Ik vind het jammer dat zoveel paarden tot probleempaard 'gemaakt' worden en dat het uberhaupt nodig is om hem in te schakelen. Want zo zie ik hem een beetje namelijk, als 'laatste optie' als niks anders meer werkt, en ik mijn ogen zou een paard op een veel minder stressvolle manier zadelmak moeten kunnen gemaakt, waarbij gewoon de tijd wordt genomen en het paard op een rustige manier aan alles kan wennen.
Daarentegen vind ik dat hij knap werk verricht en zijn methode om het paard vooral voorwaarts te houden i.p.v. zijn energie te onderdrukken staat mij wel aan.
Oftewel, naar hem toe brengen om alleen je paard in te laten rijden (die dus gewoon al een goede basis heeft gehad), op een manier zoals in het bovenste filmpje? No thanks... je ziet toch vaak in dit soort filmpjes bijv dat het paard er nog totaal niet aan toe is en hij neemt ongelooflijk veel risico's...
Voor een paard wat al een slechte ervaring heeft gehad en dus geen land meer mee te bezeilen is... zou hij een prima optie zijn, maar imo zou het niet zo ver moeten komen... :n
Laatst bijgewerkt door Klimop op 08-02-12 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:31

Hij is goe-hoed!!!!! :))

Voor paarden die trauma's hebben of gewoon verkeerd beleerd zijn is hij een super oplossing. Hij heeft zo'n balans ongelofelijk. Wat dat betrefd is hij echt mijn voorbeeld!! Met een normaal jong, groen paard ga ik idd anders om. Gert = Top. :D
Laatst bijgewerkt door Chaos op 08-02-12 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:32

Ik vind dat hij heel goed kan blijven zitten op een bokkend paard, en hij geeft niet op. Het voorwaarts blijven gaan ipv terughouden vind ik ook goed, verder vind ik het niks eerlijk gezegd, wekt naar mijn idee te veel stress op. Een paard zonder voorbereiding een zadel op de rug, er op klimmen en maar kijken wat ie doet, ik zie liever dat het allemaal geleidelijk aan gebeurt, paard langzaamaan laten wennen aan dingen op zijn rug, het voorbereiden op het opstappen door eens tijdens het poetsen op een kruk te gaan staan, een keer te hangen etc.

Hij is een goed persoon als 'laatste redmiddel' maar eigenlijk zou het helemaal niet tot daar moeten komen..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:34

Tammy_ schreef:
Ik vind dat hij heel goed kan blijven zitten op een bokkend paard, en hij geeft niet op. Het voorwaarts blijven gaan ipv terughouden vind ik ook goed, verder vind ik het niks eerlijk gezegd, wekt naar mijn idee te veel stress op. Een paard zonder voorbereiding een zadel op de rug, er op klimmen en maar kijken wat ie doet, ik zie liever dat het allemaal geleidelijk aan gebeurt, paard langzaamaan laten wennen aan dingen op zijn rug, het voorbereiden op het opstappen door eens tijdens het poetsen op een kruk te gaan staan, een keer te hangen etc.

Hij is een goed persoon als 'laatste redmiddel' maar eigenlijk zou het helemaal niet tot daar moeten komen..

Ja en met die paarden gaat dat gewoon vaak niet. Het zijn niet zomaar groene paarden die bij hem komen, hoor :).

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 18:40

Wordt er niet wat te soft overgedacht :$
ik bedoel, het zijn wel paarden he. Gevoelig maar zeker ook sterk en werklustig kwa gedrag.
Een beetje paard, kan hier wel tegen zolang er geen pijn wordt gedaan.
MIJN mening hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:41

Ik vind het vooral erg knap. En laten we eerlijk wezen, zadelmak maken/inrijden is altijd een stressvolle ervaring voor het paard. Hoe het ook gebeurt. Hij begint ook bitloos,wat ook een fijne gedachte is. Hij heeft Asther de Jeu trouwens ook ingereden (die wordt nu gereden door Gal), en kan zeggen dat dat er absoluut niet verkeerd uitziet! Niets dan respect voor Gert. Waarschijnlijk ben ik een van de weinige bokkers die dat vindt :') maar ach...

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:41

Die is goed! was ie vroeger al, en zal ie altijd blijven!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:42

Beleren altijd een stressvolle ervaring?? Zeer zeker niet!!

Een ervaring, ja, maar stressvol is afhankelijk van de trainer en voorbereiding.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:44

KoudbloedKim schreef:
Ik ken hem niet en dit is de eerste keer dat ik een filmpje van hem zie, maar ik vind het echt belachelijk hoe hij dit aanpakt.
Je ziet aan álles dat dit paard nog niet toe is aan een ruiter op z'n rug en het had met kleinere stapjes moeten gebeuren.
Was deze man gevallen, dan had het paard een trauma voor het leven over gehouden en ook nu kan ik me niet voorstellen dat dit paard zich 'fijn' voelt en voortaan zich zonder angst zal laten berijden.
Vreselijk... dat is mijn mening.

Was deze man gevallen? die valt echt alleen als ie eraf moet springen omdat het paard valt, en een trauma door een vallende ruiter? nee hoor, nooti van gehoord en geloof er ook niet in dat paarden daarbij blijven stilstaan, tenzij er een ruiter aan het bit komt te hangen, of ze vastzitten aan zo'n longeerlijn tijdens het zadelmmak maken, dan kunnen er idd ongelukken gebeuren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:45

Bizzybijtje schreef:
Ik vind het vooral erg knap. En laten we eerlijk wezen, zadelmak maken/inrijden is altijd een stressvolle ervaring voor het paard. Hoe het ook gebeurt. Hij begint ook bitloos,wat ook een fijne gedachte is. Hij heeft Asther de Jeu trouwens ook ingereden (die wordt nu gereden door Gal), en kan zeggen dat dat er absoluut niet verkeerd uitziet! Niets dan respect voor Gert. Waarschijnlijk ben ik een van de weinige bokkers die dat vindt :') maar ach...

Volgens mij moet je de reacties in dit topic iets beter lezen dan :+.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:47

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:47

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:49

Hier zijn al veel topic's over geweest, kijk een hier boven! :)

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:30

Chaos schreef:
Beleren altijd een stressvolle ervaring?? Zeer zeker niet!!

Een ervaring, ja, maar stressvol is afhankelijk van de trainer en voorbereiding.

_/-\o_

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:58

Ondanks dat er al een aantal topics over zijn geweest blijft dit topic open. De andere topics zijn ofwel echt oud, ofwel eerder zo uitgebreid dat ze een hoog HK-gehalte hebben.

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:31

Ik snap inderdaad ook niet waarom beleren altijd een stressvolle ervaring zou moeten zijn? :?
Zoals de naam al zegt.. je leert het paard toch iets, en of dat nou iets anders zou zijn zoals meelopen aan een halster, hoeven optillen of een nieuw vrijheidsdressuur-kunstje maakt dan imo niet uit.. het ligt eraan hoe je het opbouwt. Veroorzaakt alles wat je een paard leert dan meteen stress? :+

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:41

Ik heb een hele goede ervaring met Gert gedaan.
Een man die weet hoe hij een paard moet behandelen, moet beleren etc. Kort om: hij is zeer respectvol en eerlijk, duidelijk en rustig bij paarden.

Een echte vakman!

Een filmpje zegt niet meteen hoe hij werkelijk is. En hij krijgt echt niet alleen de makkelijkste paarden op stal hoor.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:45

Ik heb alle respect voor Gert, en vind dat hij goed werk levert. Ik heb liever een paard die is ingereden door hem, op een duidelijke en consequente manier, dan een paard die te soft is aangepakt. Ik vind het goed wat hij presteert en goed wat hij doet. De grens hoe snel je in het zadel stapt zit in ons hoofd, niet in die van het paard.