Denken jullie na over de les die je gehad hebt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Denken jullie na over de les die je gehad hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 10:07

Hoiii

Denken jullie vaak na als je les gehad hebt aan alle info die jullie gehad hebben enz?
Of wat je geleerd hebt.
De les en de informatie verwerken zeg maar
Wat denken jullie vaak?
Vaak positief?
Hoe je er verder mee aan de gang gaat of andere dingen?

gr

Needje

Re: Denken jullie na over de les die je gehad hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:09

Ik denk dat als je dat niet doet, je ook niet hoeft te gaan lessen...

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:30

Ik hou een dressuurdagboek bij. De belangrijke punten van mijn les noteer ik altijd. Ook laat ik elke maand (soms vaker) mijn les op video opnemen. Ik kijk de lessen dan ook regelmatig na. Echt grappig om te zien waar je bijv. twee jaar geleden mee 'worstelde'.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:41

Ik luister tijdens de les goed en voer uit zoals gezegd wordt en denk achteraf na over de uitleg (het waarom).

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:45

ik luister goed wat ze zegt en dat doe ik dan, en probeer het thuis ook zo te doen. en al snap ik het niet dan vraag ik het gewoon, en als ik geen verschil voel ook, waar voor dat nou nut had. maar dat is nog nooit voor gekomen

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 11:31

wat een goed idee een dagboek bijhouden! Dat kan ik ook wel gaan doen.
Gisteren had ik echt zoveel geleerd en heb nog niet alles op een rijtje.
misschien opschrijven helpt daarbij wel!

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:01

Ja, ik denk zeker wel na over de les die ik heb gehad. Naar mijn mening is dat heel belangrijk als je er echt wat van wil leren. Ik rijd samen met mijn zus in dezelfde les en na de les of tussendoor als we even stappen, hebben we het er altijd met elkaar over hoe het ging en we geven elkaar dan eigenlijk automatisch ook feedback. Ik denk na de les altijd na over hoe het ging, waar ik tevreden mee ben, wat niet zo goed ging, wat ik de volgende keer graag zou willen met dat specifieke paard en wat ik moet doen om te verbeteren/dat doel te bereiken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:03

Zeker denk ik erover na. Ik wil ook graag tijdens en na de les ook dingen evalueren die wel en niet goed gingen en waardoor dit komt. Helaas heeft mijn instructrice daar niet altijd tijd voor, dus ben ik voornamelijk op mezelf aangewezen wat dat betreft, gelukkig heb ik veel ervaring :+.

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:54

ja uiteraard :P .... Als je er vervolgens niets (meer) mee doet, heeft het lessen ook geen zin , lijkt mij hoor!

naturalwayx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:33

ik denk er ook wel over na, over wat er uitgelegd is en wat het doet met mijn paard, maar het meeste leer je toch in de praktijk, wanneer je er op zit. En dan kilometers maken.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:43

Voor Kerst hebben mijn vriend en ik een videocamera van mijn vader gehad :D Nu staat mijn vriend dus vaak te filmen als ik les, kan ik het thuis nog eens terug kijken :D Mijn vriend vindt het leuk om te filmen, daar ben ik natuurlijk wel erg blij mee :D

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:57

Natuurlijk denkik na over de les(sen) die ik gehad heb. Nu ik 53 ben, denk ik nog aan de eerste lessen die ik van mijn mentor heb gehad. Als er een bepaald probleem is met een paard dat denk ik de les die ik over dat onderwerp heb gehad, MAAR dat is niks bijzonders. Doet niet elk mens dat? Het filmen van de les is heel nuttig. Dertig jaar geleden waren de camera's nog erg duur,onbetrouwbaar en loeizwaar. Je moest ervoor trainen in een sportschool. En ze waren ook nog onhandig groot. Maar achteraf heb ik toch spijt dat iker toen geen heb aangeschaft. Dus Yelly, je kunt je vader en je vriend heel dankbaar zijn, het zal zeker helpen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:23

Ik laat mijn les bijna altijd filmen zodat ik het thusi nog eens terug kan kijken. Vervolgens train ik een week thuis op het geen dat we in de les behandeld hebben. :)

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:35

Ik denk altijd na over wat ik heb geleerd. En dan met name ook tips over mijn houding, ik zit nog wel eens scheef en probeer dan als ik bijv. op een stoel zit ook recht te zitten en op de fiets mijn hakken laag te doen :')

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:38

Ik bespreek het altijd na met mijn instructeur :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 11:59

ik denk achteraf vaak na hoe kan ik dat verbeteren dus ja ik zorg dat ik er altijd wat van opsteek

stroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:07

natuurlijk denk je na over je les , anders heeft het toch geen nut

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:11

Hier uiteraard ook napraten in de kantine, vaak in de stallen al even: nou ging goed he, pfff had er moeite mee, het ging niet lekker en waarom niet, moet je dit of dat es proberen volgende keer, etc, etc.
Je leert een hoop van elkaar in een groepsles, dat is het positieve vindt ik van in een groepje lessen.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 14:02

Juist, ik schrijf altijd alles op, heb allemaal word bestandjes waarin ik grondwerk'sessies' met mezelf bespreek en rijlessen ook, is leuk om de vooruitgang ook te lezen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 19:28

Ja, uiteraard denk ik daar over na, anders hoef ik niet te lessen. Ik moet toch met het huiswerk aan de slag?
Mijn lesgeefster werkt met een POP, een persoonlijk ontwikkelingsplan. Daarin moet je zelf je leerdoelen voor jou en/of je paard aangeven en dat is dan de leidraad tijdens de lessen.
En zij werkt dat bij met de oefeningen waar we op dat moment mee bezig gaan, zet als het ware mijn huiswerk erin.
Werkt heel fijn.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 19:52

Ik denk zeker na als ik rijles heb gehad.
Afgelopen rijles kwam ik erachter dat ik de neiging heb mijn linkerhand iets naar achteren te bewegen als ik met mijn linker schouder indraai/meedraai. Vanaf die tijd sta ik vaak "droog te oefen": schouder naar achteren, hand naar voren. Dit kan je overal doen: supermarkt met boodschappenkarretje, in de file :D
Vaak denk ik ook na over het waarom van een bepaald hulp. Of sta ik voor de spiegel te oefenen met mijn houding, bv de traver: als ik op mijn paard zit moet ik dít doen, en neem dan voor de spiegel de houding aan alsof.
Het goed bewustzijn van wat je doet tijdens het rijden kan je heel goed al met je gedachte trainen. Heb je echt profijt van tijdens het rijden.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:02

Zeker ik denk over alles na, maar ook als ik zelf aan het rijden ben. Wat heb ik gedaan, wat was de reactie van mijn paard. Hoe kan ik ons verbeteren. Vaak kleine dingen die een groot verschil maken. Probeer m'n stukje rijden in mijn hoofd na te rijden en een soort van film er van af te spelen. En dan nadenken over alle dingen, hoe was mijn: ademhaling, spierspanning, concentratie, beenligging, hand en arm houding, enz.. Hoe was mijn paard, tact, ritme, activiteit, aanleuning, lengtebuiging, stelling, enz..

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:04

Ja, ook als ik geen les heb, maar gewoon zelf rij, 'hoor' ik vaak in gedachten wat m'n instructrice zou zeggen.
Dat helpt best wel.

ella_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:42

Ja ik luister naar. Bij de volgende keren dat ik ga rijden probeer ik zelf te dingen toe te passen of wat te verbeteren die mijn instructrice heeft gezegt

kareldeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:21

Ik denk er zeker over na. en soms schrijf ik ook dingen op.