Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Stamina schreef:Nee precies daarom zei ik ook dat ik niet bedoel dat iederen die met stang en trens rijdt per definitie zijn of haar paard mishandeld. Maar het maakt het wel een stuk makkelijker voor de 'foute mensen' de kin op de borst te krijgen. Ik zet dat nog wel even in mijn TS bericht om beledigde bokkers te voorkomen.
Stamina schreef:Nee precies daarom zei ik ook dat ik niet bedoel dat iederen die met stang en trens rijdt per definitie zijn of haar paard mishandeld. Maar het maakt het wel een stuk makkelijker voor de 'foute mensen' de kin op de borst te krijgen. Ik zet dat nog wel even in mijn TS bericht om beledigde bokkers te voorkomen.

geerke schreef:Aukelizzy schreef:Daar gaan we weer...
voor de zoveelste keer

Pattyy_ schreef:Myfairytale schreef:Ja, er zijn inderdaad al zoveel topics geweest, maar omdat het nog steeds voorkomt is het misschien verstandig om het aan te blijven kaarten?
Heb je gelijk in, maar wat kunnen bokkers tegen ruiters doen welke deze methode misbruiken? Niets.. helaas
Aukelizzy schreef:Stamina schreef:Nee precies daarom zei ik ook dat ik niet bedoel dat iederen die met stang en trens rijdt per definitie zijn of haar paard mishandeld. Maar het maakt het wel een stuk makkelijker voor de 'foute mensen' de kin op de borst te krijgen. Ik zet dat nog wel even in mijn TS bericht om beledigde bokkers te voorkomen.
Maar vind je dan iedereen die via het LDR systeem rijd wel mishandelaars?
Verto schreef:Grappig dat een paar van de mensen die hier gelijk negatief reageren op het filmpje dat TS (in mijn ogen terecht) onder de aandacht brengt, zelf ook wel een handje lijken te hebben van het "kop in de krul" als ik zo in hun profielfoto's kijk. Misschien hebben zij dan wel geen stang in gebruik, maar ik zie de paarden wel in een krul lopen, ver achter de loodlijn, waardoor het dier veel minder tot niets meer voor zich uit ziet, en waarbij ook de luchttoevoer naar de longen afgeknepen kan worden.
Wat mij betreft blijven dit soort waarschuwingsfilmpjes onder de aandacht gebracht worden.
LDR kan inderdaad schade toerichten. Verkeerd gebruikt en te lang in die houding. Net zoals de wedstrijdhouding schade toe kan richten. En lang en laag. En koppie in de lucht. En iets achter de LL. Etc etc etc.