Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Daarnaast ook nog eens extreem fijn hoe zij mensen aanleert om hetzelfde te doen
InekeN schreef:Carl Hester en Charlotte Dujardin op de paarden Valegro en Uthopia....zwijmel de zwijmel! Ziet er zo vriendelijk en makkelijk uit
Lielle schreef:wat mezelf betreft, de keren dat ik de cross uit kwam en het gevoel had dat mijn paard het ook in zijn eentje had kunnen doen, omdat het zo simpel ging. Dat gevoel zoek ik steeds weer terug, dat weet je dat het goed zit.
En dat is ook wat ik als ideaalbeeld zie in alle disciplines, een paard dat het allemaal vanzelf lijkt te doen, gewoon uit plezier, en een ruiter die zit te genieten.
Gypsy schreef:Ik vind het filmpje hierboven een fijn beeld geven, alleen het contact met de mond vind ik minder. Het paard is erg onrustig met zijn hoofd, en de ruiter gaat niet mee met zijn hand. (Voor mijn gevoel dan, alsnog zo doodstil zitten doe ik hem niet na.)
Zelf word ik toch meer en meer fan van het westernrijden. Stacey westfall bv, dat vind ik nu echt gaaf!
Natuurlijk komt ook in die tak van de sport wel gepluk voor, dat hou je altijd, maar ik doe het gewoon lekker op een mix van alles wat ik prettig vind, en dat werkt prima.

sanne83 schreef:Karen Rolf.
Niet (alleen) door het eindresultaat, maar omdat elke stap van de weg doordacht en vriendelijk voor het paard is, rekening houdend met de mentale, emotionele en fysieke capaciteiten van het paard. Extreem fijn om te kijken naar hoe zij een paard opleidtDaarnaast ook nog eens extreem fijn hoe zij mensen aanleert om hetzelfde te doen
![]()
Ik kan zelf alleen genieten van het eindresultaat, als de weg erheen ook mooi was
, maar ik vind dat hij heel fijn kan rijden en ontzettend nauwgezet en afgewerkt zijn proeven rijdt. Hoe de trainingen eruit zien weet ik verder niet, maar de proeven zijn heel netjes en de man heeft bij mijn weten ook een goede naam mbt paardvriendelijkheid.