Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Joolien schreef:Tja dat is wel zo maar geloof mij dat niemand dat aanneemt. Dan kom je meteen de sfeer verpesten en ben je niet lief op bokt...
Ik probeer ook vaak genoeg duidelijk te maken dat het niet aan het paard ligt, maar de ruiter praat zich er altijd onderuit.
eenitraM schreef:Joolien schreef:Tja dat is wel zo maar geloof mij dat niemand dat aanneemt. Dan kom je meteen de sfeer verpesten en ben je niet lief op bokt...
Ik probeer ook vaak genoeg duidelijk te maken dat het niet aan het paard ligt, maar de ruiter praat zich er altijd onderuit.
Idd.
Maar ik heb last van mijn pols. Mijn rug staat niet recht. Ik heb scheve benen. Ik kan niet recht op zitten want heb spierpijn in mijn nek.. Blabla.
Angela schreef:Klopt helemaal
Hoe je iemand er ook omheen kan draaien: het ligt altijd aan de ruiter, zelfs als er iets met het paard is. Het is immers de ruiter die rijtechnisch zichzelf dusdanig moet bijscholen dat het paard kan doen wat de ruiter wenst. Dus al is het paard zo krom als een hoepel, dan ligt het alsnog aan de ruiter dat er daardoor problemen zijn in het rijden. De ruiter moet dusdanig aan zichzelf werken dat het het paard kan ondersteunen om weer recht te worden.
Ligt het echt aan het paard en kan het rijtechnisch niet opgelost worden (bijvoorbeeld medische oorzaak)? Dan hoor je er ook niet bovenop te zitten..
Het is de ruiter die iets wenst, en dus hoort een ruiter ook altijd bij zichzelf na te gaan wat het nog bij zichzelf kan verbeteren om het paard weet beter te laten lopen.
Caira schreef:Want helaas zijn alle voorgaande paarden versleten, gek in de kop of hebben ze ataxie of kissing spines....
tantesam schreef:Maar weet je wat ik dan zo 'grappig' vind, dat HEEL bokt het hier mee eens is.....
Sammie schreef:Caira schreef:Want helaas zijn alle voorgaande paarden versleten, gek in de kop of hebben ze ataxie of kissing spines....
Gelukkig zijn dit soort kwalen, evenals HKO, spat en allerlei andere beenproblemen wel altijd de schuld van de ruiter!
Gut gut wordt hier weer lekker zwart-wit gekeken. Er zijn zat ruiters die het eerst bij zichzelf zoeken, maar je bent nog altijd een combinatie. Het een komt door het paard, het ander door de ruiter. Het een wordt daardoor versterkt, het ander heft zich op..