Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ben geen fan van alleen maar heel diep en rond losrijden, zeker als je paard nog niet warm is.
Lang-laag rijden vind ik ook alleen fijn bij voldoende activiteit en bij paarden die al een beetje balans hebben. Met hele jonge paarden die snel op de voorhand vallen zou ik het ook niet zoveel gebruiken. 

Hij wordt er ook echt heel fijn van. Ik rij in deze houdingen zo'n 10 minuutjes los, alle gangen op beide handen en wat grote voltes met afgewisseld binnen/buitenstelling. Als je hem daarna oppakt istie zo fijn
schoentje schreef:Ik rijd de meeste paarden ook zo los. Goede manier om met ontspanning te beginnen en de rug en hals spieren op te rekken en los te werken.
Tussendoor neem ik het ook nog regelmatig mee.
Bij paarden die van nature erg op de voorhand gebouwd zijn rij ik korter op die manier, omdat ze anders er op de kop gaan lopen.
Ik rij wel alleen springpaarden, wij verlangen minder oprichting dan dressuurgerichte ruiters. Veel springruiters werken op deze manier los.