maar er reed net een duitse amazone janne-friederike meyer ofzoiets en die had 2 bitten..
stang en trens.
Edit: een foto gevonden!

Is dit normaal voor bij springen???
leek me niet..
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

,maar op deze fotos stond geen copyright. en op andere (zoek maar is op haar naam) vanaf de zijkant zag je duidelijk de stang en trens

Ayasha schreef:CM_ schreef:Ja helaas wel. In de dressuur worden ze gebruikt om de hulpen te verfijnen. Bij springen veelal omdat paard anders te sterk voor de betreffende ruiter is.
Hoeveel verfijning zie jij werkelijk in de dressuur?
Twee bitten is redelijk veel voorkomend in de springsport.

Ayasha schreef:De meeste paarden in de hoge sport zijn dieren waar de gemiddelde basisruiter met commentaar niet eens op geraakt, laat staan dat ze'm gereden zouden krijgen.
Niet dat ik er razend enthousiast over ben. Maar IMO moet het wel een beetje realistisch blijven.
Tigra_ schreef:Ayasha schreef:De meeste paarden in de hoge sport zijn dieren waar de gemiddelde basisruiter met commentaar niet eens op geraakt, laat staan dat ze'm gereden zouden krijgen.
Niet dat ik er razend enthousiast over ben. Maar IMO moet het wel een beetje realistisch blijven.
Ieder voor zich natuurlijk maar naarmate dat je beter gaat rijden en alle paarden beginnen net als ruiters onderaan. Zeker in de dressuur geldt dat ze ooit met een normale trens gereden zijn. Neem aan dat er geen mens is die in z'n hoofd haalt om met een jong paard direct stang en trens in te gooien. Dus ze KUNNEN het wel maar blijkbaar schort het toch ergens aan als je perse zulke hulpmiddelen nodig hebt. Vaak schort het gewoon aan geduld en training. En ergens in de training ontstaat dat. Zeker als je het gebruik ervan ziet bij de topruiters. Ik vindt er persoonlijk niets aan en het gaat me steeds meer en meer tegenstaan hoe die paarden infeite misbruikt worden.
CM_ schreef:Ja helaas wel. In de dressuur worden ze gebruikt om de hulpen te verfijnen. Bij springen veelal omdat paard anders te sterk voor de betreffende ruiter is.
Lukt dan niet erg, als er een stang en trens voor nodig is