instructrice

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

willem_roxan

instructrice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 19:51

ik heb een klein vraagje mischien wel wat vreemd maar ik ga het toch maar vragen. :o
overlaatst waren we aan het praten over onze lesgevers.
ik pak namelijk les van Mieke Lunskens ( een goede top ruiter die ooit eens naar de os is gegaan) en imand zei me dat het dom was om van zo imand goed les te pakken aangezien ik momenteel nog maar in B1 rij.
wat vinden jullie hiervan?

grtjs Willem :D

Aardbei445

Re: instructrice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 19:54

Ik vindt het niet dom, zeker niet! Je kan alleen maar goed leren van zo iemand toch? Misschien dat mensen bedoelen dat het 'overdreven' is, want het kost waarschijnlijk ook wel wat, maar als jij je er goed bij voelt dan moet je dat gewoon blijven doen!

willem_roxan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 19:56

ja ik vindt het echt een super goede lesgeefster.
maar ze zijden me dat ze mischien te snel wil gaan maar daar indervindt ik niets van. :)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 19:58

waarom zou dat dom zijn. Je kunt beter iets direct goed van iemand leren dan eerst les pakken bij iemand anders en later pas les gaan nemen bij deze persoon die je dan mischien eerst fout aangeleerde dingen moet gaan afleren :)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 20:02

Wel in de gaten houden dat de instructie aangepast wordt aan jouw niveau.
Hier in de buurt is bv een goed lesgever voor het hogere werk maar die niet meer de basis uitlegt en het hoe en waarom. Voor de lagere klasses zou ik hem dus niet gauw aanbevelen.

en beter meer uitgeven voor goed les dan later veel moeten investeren om het fout aangeleerde weer af te leren.

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 20:07

Dom??? Echt niet hoor. Als je zelf maar het idee hebt dat je er wat mee kan. Ik vind het belangrijk dat je je goed voelt bij een instructeur. Je moet begrijpen wat ze bedoeld en er zelf mee aant werk kunnen.
Als jij je er goed bij voelt is het toch prima.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 20:08

Blabla1980 schreef:
waarom zou dat dom zijn. Je kunt beter iets direct goed van iemand leren dan eerst les pakken bij iemand anders en later pas les gaan nemen bij deze persoon die je dan mischien eerst fout aangeleerde dingen moet gaan afleren :)

Dat vind ik ook!

willem_roxan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 20:37

oké super bedankt ! :)

Fjord29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 20:42

Ik vind t ook niet dom hoor!! Ik heb les van een grand prix instructriche, mijn paard is erg groen, en zelf ben ik ook maar L niveau. Als je je er goed bij voelt, lekker doorgaan!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:14

Opzich vindt ik het zelf niet zo belangrijk wat een instructeur/trice zelf bereikt heeft. Het gaat erom of ze jouw op de juiste wijze dingen uitleggen als zij dat bij jouw kan is dat alles wat telt. Sommige hebben misschien meer baat bij een instructeur/trice die zelf niet hoog gepresteerd heeft maar juist heel makkelijk en duidelijk dingen kan uitleggen aan z'n klanten.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:28

Da's toch niet dom? De instructrice is zelf ook niet op OS niveau geboren en weet dus vast wel hoe het is om op B niveau te zitten. Die kan jou heus wel veel leren, zolang jij je er maar goed bij voelt

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:39

Tigra_ schreef:
Opzich vindt ik het zelf niet zo belangrijk wat een instructeur/trice zelf bereikt heeft. Het gaat erom of ze jouw op de juiste wijze dingen uitleggen als zij dat bij jouw kan is dat alles wat telt. Sommige hebben misschien meer baat bij een instructeur/trice die zelf niet hoog gepresteerd heeft maar juist heel makkelijk en duidelijk dingen kan uitleggen aan z'n klanten.

Zo denk ik er dus ook over.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:43

Naar zo'n mensen zou ik niet luisteren hoor :D Als je je er goed voelt en ze legt de basis goed uit, waarom zou je er dan weggaan? Voor niets hé! Gewoon blijven lesvolgen daar ;)

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:54

Absoluut niet dom. een lesgever moet bij je passen. En een goede lesgever kenmerkt zich door de gave zich te verplaatsen in de problematiek van de ruiter en diens paard. In principe begin je met basiswerk en dat is voor ieder niveau gelijk. Het zou best kunnen dat je door de ervaring van de lesgever idd sneller naar een ander niveau gaat maar dat is goed.
Een goed lesgever past zich aan.

Saav

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:28

Ik neem ook les bij Mieke Lunskens en zij heeft zeker genoeg aandacht voor de basis en gaat zeker niet te snel. Dat is net het mooie aan Mieke, ze bekijkt elk paard apart en past haar methodes aan naargelang hetgeen het beste bij je paard past. Blijven waar je bent!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:34

Wat pas echt dom is, is zo'n opmerking! ;)

Als je een goede basis wilt leggen voor hogere dressuur, moet je leren van iemand die weet wat daarvoor nodig is. Zoals hierboven ook gezegd wordt, als je eerst bij iemand gaat lessen die dat mss niet weet ga je fouten aanleren die je daarna weer af moet leren. Mieke is een prima keuze!

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 08:31

horseyfries schreef:
Wat pas echt dom is, is zo'n opmerking! ;)

Als je een goede basis wilt leggen voor hogere dressuur, moet je leren van iemand die weet wat daarvoor nodig is. Zoals hierboven ook gezegd wordt, als je eerst bij iemand gaat lessen die dat mss niet weet ga je fouten aanleren die je daarna weer af moet leren. Mieke is een prima keuze!

+:)+

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 11:50

Helemaal niet dom!

Ik heb met mijn pony ook ne paar jaar les genomen bij Mieke. Ik ben blij dat ik het gedaan heb.
Ik kwam toen ook maar net van de manegelessen, ik kon amper iets.
Maar door bij Mieke les te nemen, heb ik wel een goede basis gelegd die nu heel goed van pas komt.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 11:58

Wat hebben mensen toch overal kritiek op!

Alleen maar blij zijn dat je een goede instructrice hebt gevonden. Als het tussen jullie klikt en ze inderdaad goed de basis kan leren dan is dat alleen maar super. Lekker genieten van je lessen!!!

mimitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 08:48

je moet doen waarbij jezelf goed voelt. en je ziet neem ik aan een positief resultaat van de lessen!!

laurabosman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 08:55

alles behalve dom!
zij weet hoe een losgelaten paard voelt en hoe jij dat moet gaan bereiken.
zij weet ook hoe de perfecte houding en zit is en hoe jij in balans kan zitten met de beweging van je paard.
dit is heel belangrijk, want je moet altijd zorgen dat je zo min mogelijk de beperkende factor voor je paard bent.
wat wel altijd goed is is op zijn tijd een andere instructie nemen of erbij nemen, want zij kunnen punten waarbij
jij vastloopt soms net op een andere manier brengen zodat je het wel snapt en zij hebben misschien weer andere
methodes om je paard goed op het zwaardere werk voor te bereiden.

Heel veel succes!

wicked

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 08:59

Het is juist goed om een instructeur of instructrice te nemen die al veel ervaring heeft!
Ik heb zelf elke maand les bij Adelinde Cornelissen en zij is past zich aan aan het niveau van het paard en ziet heel wat het dier voor training nodig heeft om beter te kunnen presteren en soepeler te worden!

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:21

zeker niet dom. iedereen heeft een goeie instructie nodig die bij die gene past.. en als jou instructie bij jou past, is dat toch prima? het maakt dan niet uit of je nou B of Z rijd.. zowel een b ruiter als Z ruiter hebben een goede instructie even hard nodig.. :o

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 23:12

Niet dom, als ze fijn les geeft en bij jou en je paardje past is het toch goed? :D

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 15:12

Als zij jou goed les geeft is dat toch goed? Niet naar zoon opmerking luisteren:)

Ik zelf heb 3 jaar bij een instructeur gelest heb 2 jaar nouwlijks tips gekregen (in een groepsles) het zinnetje zegt ze elke keer als ze mij les geeft: Zet um er door heen. Ja dat heb ik na 3 jaar wel gehoord. Ben weg gegaan heb nu les van toevallig zelfde naam Mieke maar iemand anders en daar voel ik me wel fijn bij en krijg ook goeie tipt en uitleg ;)