Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Shanna schreef:Het is de bedoeling dat het gewoon een recreatief paardje blijft, dus alleen stap, draf, galop is al voldoende. Meer hoeft ze van mij niet te kennen. Opzich wel het niveau van een beginnende ruiter lijkt mij dus..
Hier had ik trouwens ook niet bewust voor gekozen

Shanna schreef:Hij zou minstens 1 keer per week prive-les krijgen, en tot de merrie beleerd is zal dat op een les-paard gaan. Maar met eigen paard scheelt toch heel wat in de kosten, dus zodoende dat dit in onze gedachtes rond-doolt.
Shanna schreef:Is dat uit eigen ervaringen of met verstandig denken?

Cassidy schreef:Je wilt advies? Niet doen. Een jong paard inrijden is een vak apart. Ook al hoeven ze uiteindelijk niet zoveel te kunnen. Ook al ben je uiteindelijk goedkoper uit, je hebt verantwoording voor een paardenleven. Goede dingen zijn net zo snel aangeleerd als de verkeerde dingen, verkeerde dingen afleren is veel moeilijker.
Ik snap helemaal dat je wilt bezuinigen nu er een kleintje op komst is, maar doe dat niet op de opleiding van je paard...
Ik rij haar nu sinds februari en het gaat vooruit, maar je kan beter de hulpen goed aanleren. Dat kost minder tijd dan het achteraf moeten oplossen. Natuurlijk wist ik dit allemaal toen ik haar kocht en ik vind het een leuke uitdaging om haar op te leiden, maar als ik zelf voor de keuze zou staan dan zou ik mijn groene paard door een ervaren ruiter laten opleiden.
zou ik er zelf nooit voor kiezen voor een kind. Ik ben ervan overtuigd dat een groot deel van de kids die willen leren rijden namelijk afgehaakt waren als het op deze manier moet en daarbij is het gewoon niet tof als je helemaal niks over je pony te vertellen hebt. Aan de andere kant, ik heb wel een prachtige tijd gehad en ik was écht heel gek met het dier. In die zin durf ik ook wel te zeggen dat ik er niks mee heb geleden hoor!