Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

SuzanLarissa schreef:Ben het ook mee eens!
Heb nu een jonkie van over een weekje 4
Nooit wat uitgehaald met inrijden maar heeft nu wel van de momenten dat die wat nieuws gaat proberen, dan is de trein weer eng en dan opeens is die hoek eng.
Of met aangalloperen steeds verkeerd springen.
Hij is er wel makkelijk in, nooit doordrammen of dergelijk en het is altijd wel wat anders.
Hij is gewoon erg creatief

Noukjuhh schreef:Tussenin![]()
Het ligt volgens mij ook aan de manier waarop je het doet. Ik heb een aantal paarden zadelmak gemaakt en daarna doorgereden tot L2. Ik heb er eentje gehad die in het begin echt wel deed uitproberen. (ben toen echt een zandruiter geweest) maar de 5 jarige waar ik nu op rijd, heeft helemaal niks gedaan. Denk dat het ook met de ervaring van de ruiter te maken heeft.

Air schreef:SuzanLarissa schreef:Ben het ook mee eens!
Heb nu een jonkie van over een weekje 4
Nooit wat uitgehaald met inrijden maar heeft nu wel van de momenten dat die wat nieuws gaat proberen, dan is de trein weer eng en dan opeens is die hoek eng.
Of met aangalloperen steeds verkeerd springen.
Hij is er wel makkelijk in, nooit doordrammen of dergelijk en het is altijd wel wat anders.
Hij is gewoon erg creatief
Uhu, tuurlijk bedenkt een paard, o jippie ik ga nu verkeerd aanspringen om mijn baasje te pesten.
Bedenk je eens eerder, als ie dit eerst niet had, dat je hem dus meer de scheefheid in rijd. Ruiterfout, geen fout van het paard.
Grenzen zullen ze zeker op gaan zoeken, als je dan duidelijk en consequent bent geloof ik er niet zo in.
SuzanLarissa schreef:Zeg ook niet dat die denkt van laat ik dat is doen om mijn baasje uitte testen maar hij doet het niet uitscheefheid geloof me
Maar waarschijnlijk is dit toch niet te snappen ookal leg ik het uit
Yamcha schreef:Een paard maakt gewoon gebruik van de ruimte die jij geeft, niks meer en niets minder. En als jij er staat, en de leiding pakt, eerlijk en consequent rijdt is er vaak niets aan de hand. Las ergens nog iets over een jonge reu, ik heb er 1 van 4, die is echt heel makkelijk, als jij duidelijk bent, zal die nooit gaan klieren. Heb er ook een van 2, niet gecastreerd, en die is a hand full. Die pakt echt alle ruimte die jij geeft, bij hem moet je echt super consequent zijn.