Ik had met wat stalgenootjes (we hebben er niet zo veel, ok) een discussie over de noodzaak van het uitstappen. Laatst las ik bijvoorbeeld ook ergens dat Imke vooral op het harde uitstapt. Dat is goed voor de banden en pezen. Ik stap zelf ook altijd op het harde mijn merrie's uit als het weer het toelaat. Een ander vindt het onzin want een bak voldoet ook prima of het bos. Is het zo raar dan om op het harde uit te stappen. Ook wel aan de hand
Ik vroeg mij af wat jullie doen en met welke reden. Mijn paarden staat overigens vooral buiten op de paddock en weinig op stal. Weet niet of dat nog invloed heeft op banden en pezen. Een stapmolen hebben wij niet.
Willeke
Ideaal voor het uitstappen!
Ik begreep dat ze bezig zijn met een fietspad aan te leggen dat gescheiden is van de weg en dan kan ik ook nog eens over de weg gaan stappen, super!
) houdt het paarden ook fris in hun hoofd. Het is alleen niet slim als je in de winter uit een warme hal komt om dan in de kou uit te stappen, dan is het weer slecht voor de spieren. Uitstappen in de winter altijd met dekentje.