Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dieuwkee schreef:Dat is juist slecht want dan heeft je paard ook ruimte nodig, je kan echt niet met slof gaan springen.
En wat is er dan de nut ervan?
Desire__ schreef:Naar mijn mening is springen met een slof niet fijn voor het paard. Je houd het paard tegen in zijn beweging.
Sommige ruiters houden hun paard al tegen met de teugels, laatstaan als ze daar ook nog een slof om gaan hangen.. Ook vind ik voor een 4,5 jarig paard, 1meter springen ook wel veel hoor.
vera_pino schreef:Bij sommige kan het juist goed zijn, maar dan wel als het goed gebruikt wordt. Daar zit het probleem, je moet met een zachte hand springen en de slofteugel werkt dit nogal tegen als het verkeerd gebruikt wordt. Je werkt ze dan juist tegen.
Daarbij moet je de slofteugel altijd achter open doen met springen dus gespje los, als ze dan in de slof springen is de kans om over de kop te vliegen minder groot. Daarnaast beugelriem of borstuig om de hals en de lof daardoorheen dan is de kans om erin te springen ook minder groot.
Het kan goed zijn om ze te leren over de rug te springen, maar als je te sterk bent werkt dit averechts en zullen ze juist de rug weg drukken.
Bellissima_ schreef:Jij krijgt heel bokt over ej heen
Nee, nooit meer springen met slof.
CARAAA__ schreef:laetitia schreef:Wat was de argumentatie van jouw instructrice dat je met slof om moest springen dan?
Omdat hij dan rustiger naar de sprong toe trekt, ( heb ik niet veel van gemerkt )
CARAAA__ schreef:laetitia schreef:Wat was de argumentatie van jouw instructrice dat je met slof om moest springen dan?
Omdat hij dan rustiger naar de sprong toe trekt, ( heb ik niet veel van gemerkt )
RM94 schreef:Bellissima_ schreef:Jij krijgt heel bokt over ej heen
Nee, nooit meer springen met slof.
Waarom ze moest het van haar trainer en nu ze twijfelt vraagt ze om info dat is toch juist heel goed
Overigens zou ik nooit springen met slof het is al een paar keer gezegt hier dan heeft je paard ruimte nodig hij moet zich strekken. Overigens vind ik dat met slof rijden sowieso tegenwoordig veel te vaak gedaan wordt.
succes met je paardje en springen
Meer naar de lesgever van TS eig CARAAA__ schreef:Dieuwkee schreef:Dat is juist slecht want dan heeft je paard ook ruimte nodig, je kan echt niet met slof gaan springen.
En wat is er dan de nut ervan?
Zodat hij rustiger naar de sprong toe trekt, this nog al een beestje met veel bloed.
Maar ik had nog nooit met slof gereden, dus ik wist er niet echt vanaf ?
laetitia schreef:Dan kan je naar mijn mening beter gewoon een volte rijden in plaats van een slof gebruiken.
Hoe voelde je je erzelf bij? Is het verder wel een fijne instructrice?