Wanneer ben je een mooie combinatie met je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pollux

Wanneer ben je een mooie combinatie met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 12:18

Hallo bokkers,

Gister zat ik op stal te praten met twee kennissen over onze paardjes en toen kreeg ik ineens de 'schokkende' opmerking dat ze mij en mijn paard een lelijke combinatie vonden. Ik wilde natuurlijk weten waarom ze dat vonden en de één kwam niet verder dan dat ze niet precies wist waarom en de ander vond dat we een passieve en niet stoere combinatie zijn. Overigens waren ze het er wel over eens dat ik een 'goede' combinatie was met mijn paard omdat we duidelijk een klik met elkaar hebben. Daar zit blijkbaar weer verschil in. Het steekt me natuurlijk wel een beetje, want ik vind dat we goed bij elkaar passen, maar vooral krijg ik het gevoel dat ze bedoelen dat mijn paard blijkbaar over het algemeen als een krant loopt, maar dat durfden ze niet hardop te zeggen. Dus mijn vraag: wanneer is een combinatie mooi en wanneer is een combinatie lelijk? Is het alleen het plaatje wat een combinatie mooi maakt of zijn er nog meer factoren? Barst los zou ik zeggen...

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:20

Een mooie combinatie noem ik een combinatie die een klik hebben, die een goede band hebben en waar die hechte band ook echt vanaf straalt zowel ohz als in omgang.

Dat vind ik 100 keer mooier dan een chique hoog geklasseerd paard met nette amazone die alle knopjes kennen en uitvoeren.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:21

als je een centaur kan zijn met je paard ben je een goede combi , smaken verschillen altijd .de een vind dit en de ander dat
Een te klein paard vind ik zelf overigens niet mooie staan maar goed dat is weer pers. smaak

Rare uitspraak van je stalgenoten want de negatieve criteria zoals passieve combi gaat lijnrecht tegen de positieve criteria in van dat jullie wel een goede klik hebben dus ze zeidden zomaar wat het strookt jah niet met elkaar wat ze zeidden .* jaloezie*

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:22

Ik vind een combinatie mooi als de samenwerking goed is. Die klik waar jij het over hebt zeg maar ;)
Kijk het is natuurlijk niet mooi als een persoon van 1,70 op een shetje gaat zitten.. Maar dat is ook wel heel extreem!

Heb je soms een foto? :)

Ni_en_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:22

Ik denk inderdaad dat ze het plaatje bedoelen. Ik heb niet in je profiel gekeken of er foto's staan, maar bijvoorbeeld dat de ruiter te lang is voor het paard of dat de ruiter juist te gedrongen is. Ik vind zelf ook dat het plaatje verstoord kan worden wanneer je bijvoorbeeld een ruier hebt die heel assertief overkomt qua uiterlijk en je dan bijvoorbeeld een oude sloffende pony onder de kont hebt.
Een mooie combinatie is leuk om te zien.... Toch vind ik een klikkende combinatie belangrijker waarbij het paard en de ruiter goed op elkaar ingespeeld zijn!

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:24

Jammer dat de foto's het niet doen in je profiel. Kan je eens wat rijfoto's neerzetten?
Persoonlijk vindt ik de klik met elkaar het belangrijkst. Geen klik en het plezier is in mijn ogen wat minder.
Doe je wedstrijden ja dan is het natuurlijk het mooier dat je niet te groot bent in verhouding hoogte van je rijdier.
Ik kan alleen een tip geven, trek je niets aan van wat anderen vinden. Jij heb plezier in je paard of hij/zij nu als een krant, of als een plank door de bocht loopt of niet. Vaak is niet aardig commentaar een uiting van dat zou ik ook wel willen(jaloezie).

Spaikey

Re: Wanneer ben je een mooie combinatie met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:35

Zoals ik het lees denk ik ook dat ze het plaatje bedoelen. Helaas staan er geen zichtbare foto's in je profiel.
Heb je die wel toevallig?
Ik zelf vind het belangrijk dat je een klik met je paard hebt. Hoe het plaatje samen dan is komt op de 2de plek.
Ik weet dat de meeste mensen mij als combinatie met mij vos ook niet mooi vinden, men noemt het een "mannen" paard maar ik kan goed met hem overweg en rij met veel plezier op hem. Mij zwarte merrie is nog jong en wat kleiner dan de vos qua combinatie vind men dit mooier, ook op haar rij ik graag en kan goed met haar overweg.

Ik zou zeggen maak je niet te druk over wat anderen over jullie als combinatie zeggen het gaat er vooral om dat jullie veel plezier samen hebben!

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 12:40

Ik zal eens kijken of ik wat foto's kan plaatsen in een linkje. Ik weet ook niet zo goed waar het vandaan kwam...Ik maak me er ook niet te druk om want ik vind dat we wel een mooie combi zijn
Laatst bijgewerkt door Pollux op 19-12-10 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:43

Wat ik een mooie/goede combinatie vind? Als jij een je paard het samen goed kunnen vinden, en samen dingen weten te bereiken. Wat ik ook belangrijk vind is dat je er mooi op past. In zowel lengte als gewicht.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:45

Als het plaatje een beetje klopt, dus geen ruiter die te zwaar/lang is voor het paard. En als ze kunnen lezen en schrijven met elkaar. Ik kon met mijn vorige paard "meer" dan met de huidige maar puur op foto gezien vind ik me op dit paard beter passen.

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:46

Als jullie beiden plezier hebben!!

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 13:05

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:06

ik vind jullie gewoon een hele mooie combi hoor! :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:09

Ik verwachtte eigenlijk iets heel erg niet-passends te zien. :o
Maar ik begrijp niet waarom jullie als combinatie niet 'mooi' zouden zijn. Ik vind een mooie combinatie, een ruiter en een paard wat qua formaat goed op elkaar afgestemd zijn, goed zittend tuig en beide tevreden ogend.

Dat het plaatje nog niet 'mooi' is, vind ik niet met de combinatie op zich te maken hebben.

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:15

ik vind jullie ook gewoon een mooie combi!
Dus ik zou me er niet zo druk om maken!

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:16

Meid! kijk zelfs eens naar die foto's! Heerlijke combinatie toch?? Oortjes mooi naar voren, jij een spannend gezichtje ;) Het ziet er +:)+ uit! Prachtige combinatie

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:16

Ik zie er weinig raars aan. Een goede combinatie is als ruiter en paard goed op elkaar ingespeeld zijn en elkaar begrijpen. Dat kan dus ook voor iedereen anders zijn, het hangt er helemaal vanaf wat je eigen doelstellingen zijn in de paardensport, maar ook wat de doelstellingen zijn van degene die de opmerking maakt.

Zo heb ik een tijdlang een haflinger gereden, gewoon lol-met-je-knol. Geloof dat de ene helft van de stal ons een geweldige combi vond aangezien we allebei zo maf als een deur waren. De andere helft vond het niets, want dressuur zag er niet zo flitsend uit.

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:18

Ik denk dat de reactie van je stalgenoten zoals net al gezegd is jalozie is. Mag ik vragen hoe oud die mensen zijn die dat gezegd hebben?
Op de foto's vind ik het er heel netjes uit zien en jullie hebben alle 2 plezier.
Ik vind wel dat het er leuk uitziet! Maak je er maar niet druk om ;)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:19

Het hoeft niet eens jaloezie te zijn (alhoewel het er wel een beetje naar riekt). Maar ook gewoon een geheel andere kijk op doelstellingen in de sport.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:20

Pollux schreef:
Hallo bokkers,

Gister zat ik op stal te praten met twee kennissen over onze paardjes en toen kreeg ik ineens de 'schokkende' opmerking dat ze mij en mijn paard een lelijke combinatie vonden. Ik wilde natuurlijk weten waarom ze dat vonden en de één kwam niet verder dan dat ze niet precies wist waarom en de ander vond dat we een passieve en niet stoere combinatie zijn. Overigens waren ze het er wel over eens dat ik een 'goede' combinatie was met mijn paard omdat we duidelijk een klik met elkaar hebben. Daar zit blijkbaar weer verschil in. Het steekt me natuurlijk wel een beetje, want ik vind dat we goed bij elkaar passen, maar vooral krijg ik het gevoel dat ze bedoelen dat mijn paard blijkbaar over het algemeen als een krant loopt, maar dat durfden ze niet hardop te zeggen. Dus mijn vraag: wanneer is een combinatie mooi en wanneer is een combinatie lelijk? Is het alleen het plaatje wat een combinatie mooi maakt of zijn er nog meer factoren? Barst los zou ik zeggen...

Ha Sas, jij en Wonique zijn wel een mooie combinatie hoor! Ik denk dat de mensen bij jou op stal ook nog niet echt recht van spreken hebben, want ze kennen Wonique niet in echt goede doen. Lekker laten kletsen die meiden!

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 13:23

Hee Patty, nee het was bij jou op stal... mensen die mij al lang als combi kennen....
Maar het doet er ook niet toe, want ik vind ons een mooie combi. Vroeg me alleen af hoe in de ogen van bokt een mooie combi er uit zou moeten zien. En als ik het zo hoor voldoe ik daar gewoon aan. Ik laat ze ook lekker kletsen. Als Wonique weer opgebouwd mag worden, dan komt mijn tijd nog wel, haha.

Klarin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:26

Niks van aan trekken!! jullie zijn een hele mooie combinatie! Ze zijn gewoon stik jaloers bij jou op stal!! :D

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:55

Ik vind jullie qua combinatie goed passen. Ziet er mooi uit!

_Jamillaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:01

Als je je paard liefdevol behandeld en hem/haar laat zien dat je van hen houdt en je voelt dat het ook 'wederzijds' is .. werkt graag voor je, is altijd vrolijk, doet soms grappige dingen dat is pas een perfect combinatie en die is niet zo snel te breken!!

Paard & Ruiter = vriendschap voor het leven...

En laat die mensen maar banketstaaf over jullie als je van jezelf maar weet dit is mijn maatje dat is het belangrijkste dat er is!

Nog heel veel plezier samen :)

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:48

Wat een onzin zeg...
Heb de foto's bekeken en jullie zien er super uit samen! Zie geen rede waarom het er niet mooi uit zou moeten zien...