Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Illusion schreef:wat vind je dan van de (beginners) lessen van een manege?
vaak ook stuiterende/hangende kinderen imo.
Jana_en_Ik schreef:Echt... tis dat men geen rijbewijs nodig heeft en het dus zo maar allemaal kan... Het is alsof een fiets wordt uitgeleend. Maar ja, niemand leent een fiets als ze niet kunnen fietsen, dus waarom moet dat wel met paarden? Verder zal ook niemand zomaar een motor kunnen lenen voor een ritje, want dat ding moet je wel kunnen besturen... Maar ach een paard... die hobbelt wel gewoon toch?
) dat is dan gewoon een keertje jammer voor ze. Ik moet ook wel eens iets doen waar ik niet heel gelukkig van word. Wordt na het uurtje hobbelen doorgaans ruimschoots afgekocht met meebrachte worteltjes en appeltjes.Sonja schreef:Ik heb niet zo'n moeite met iemand die gewoon eens voor de lol wil hobbelen, en ik leen mijn paarden daar ook gerust voor uit. Kinderen van vrienden of bv collega's, volwassenen zelf, kom maar op, lang leve de lol.
Ik bescherm echter wel mijn paarden tegen TE veel dingen die niet prettig voor ze zijn*.
Dat ze het dan eens een uurtje wat minder gezellig hebben (is dat zo?) of dat er eens een extra kontjeboem in het zadel komt ipv de dagelijkse altijd o-zo-verantwoorde-training () dat is dan gewoon een keertje jammer voor ze. Ik moet ook wel eens iets doen waar ik niet heel gelukkig van word. Wordt na het uurtje hobbelen doorgaans ruimschoots afgekocht met meebrachte worteltjes en appeltjes.
*zo krijgen dergelijke hobbelaars geen teugels in de handen, gaan de paarden aan de longe en doe ik een poging om de ruiters zo weinig mogelijk schade aan te laten brengen, of als ze altijd al gedroomd hebben van het bos zien vanaf de paardenrug dan trek ik m'n bergschoenen wel aan en is het voor mij meteen een flinke wandeling, waarbij paardlief lekker aan de lijn meewandelt.
ERGENS komt bij mij het moment dat ik gewoon eens uitga van "sorry beest, had je maar geen paard moeten worden".
. Ik vind het ook altijd wel eng, ben bang dat er wat gebeurt, ook al lopen ze inderdaad aan de hand of aan de longe mee. Maar als iemand de lol wil hebben en belooft voorzichtig te zijn (grote stoere mannen overschatten zichzelf ng wel eens
) - gewoon doen!Illusion schreef:wat vind je dan van de (beginners) lessen van een manege?