Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Karen1987 schreef:Ik doe het inderdaad ook vaak, meer als 'lekker uigalopperen' dan als echte oefening, maar vind wat jij schrijft waar. Ik denk dat instructeurs dit niet vaak adviseren, omdat je niet wilt dat het paard in de galop zn neus de grond inboort, maar juist dat de sprongen bergopwaarts moeten zijn?
Monaparte schreef:Doe ik na iedere priveles! Mijn instructeur vind het een hele goede oefening. In de groepslessen natuurlijk niet, dat zou te gevaarlijk worden met veel mensen.

Ik gebruik het ook vaak. Vind het een fijne oefening. Maarja, de meeste ruiters durven in stap en draf de ruimte al niet te geven dus in galop zullen ze dat zeker niet durven.
Ik en pony vinden het allebei heel fijn! 
ladylay schreef:Ik vind het de meest heerlijke oefening, kan daar echt van genieten. Ik doe het altijd in de verlichte zit....heerlijk !
En dan af en toe naar voren galoperen.
Henrieke schreef:Ja dat is waar, maar ik bedoel meer dat ik dus absoluut de teugels niet los mocht gooien. Ik moest altijd contact houden anders zou het niet goed zijn.

en mijn paard vindt halsstrekken het fijnste wat er is, het liefst met de neus aan de grond. Nu wordt dit laatste in galop wel beetje moeilijk maar toch.