Gerd Heuschman laat zien hoe het (niet) moet

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Gerd Heuschman laat zien hoe het (niet) moet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 23:54

http://www.dressur-studien.de/index.php ... ektur.html

Auteur van het boek "dressuur onder vuur" en felle tegenstander van LDR rijden dierenarts Gerd Heuschman geeft ondertussen
clinics waarin hij ook zelf in het zadel kruipt om voor te doen hoe het moet.

Zijn er nog mensen die spontaan hun boek op de brandstapel willen gooien? :Y)

Anoniem

Re: Gerd Heuschman laat zien hoe het (niet) moet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 23:56

Zonder het boek te kennen zou ik hem al op de brandstapel willen gooien!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 23:57

Die foto's zijn echt vreselijk om te zien :oo arm dier :n

peer2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 23:57

dat hij zelf de fout in gaat maakt de inhoud van zijn boek toch niet minder?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 23:59

Zet dan wel het juiste in je openingspost: hoe het niet moet.
Vaak is dit nodig om de ogen van sommige mensen te openen.

Sneu voor het paard vind ik het wel maargoed.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:00

peer2005 schreef:

Ik weet niet wat er in de tekst staat in de url,ik kan namelijk geen duits, maar ik heb van het topic van vanmiddag vernomen dat dit een demonstratie was van hoe het niet moet. ;)

maroescha schreef:

:(:) Ik zou zeggen, blader het boek toch eens door.
Of is de realiteit dan te hard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:03

x_Marr schreef:
peer2005 schreef:

Ik weet niet wat er in de tekst staat in de url,ik kan namelijk geen duits, maar ik heb van het topic van vanmiddag vernomen dat dit een demonstratie was van hoe het niet moet. ;)

maroescha schreef:

Dus je mag wel laten zien hoe het niet moet met een levend dier.. lekker is dat '' ff wachten mensen zal ff mijn paard z'n ben open roppen dan ken je zien hoe het niet moet''

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:05

Dus als ik het goed begrijp is hij tegenstander van deze manier?
Geeft hij een demonstratie waarin hij dus laat zien waar hij tegen is en hoe het niet moet?
Beetje krom, ergens tegen zijn maar het wel gebruiken om te laten zien waar hij tegen is.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:06

Een demonstratie van hoe het niet moet? Dat vind ik toch een beetje maf...

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:06

????
nu lees ik geen duits hoor maar waarom zou je iets laten zien waar je zo tehen bent? Onder het mom van zo moet het niet, wat ik nu doe is slecht.... eh, waarom???

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:07

volbloedfan schreef:
Dus je mag wel laten zien hoe het niet moet met een levend dier.. lekker is dat '' ff wachten mensen zal ff mijn paard z'n ben open roppen dan ken je zien hoe het niet moet''

Lees nou even wat ik daarboven al neer heb gezet.

Vaak moet iets hard zijn voordat het de ogen van mensen opent, en is zoiets extreems dus nodig.
Of ik dat goedkeur weet ik niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:08

Ik ben wel benieuwd naar Gerd zijn eigen commentaar op deze foto's voor ik een conclusie wil trekken over zijn geloofwaardigheid :)

Anoniem

x_Marr schreef:
peer2005 schreef:

maroescha schreef:

Nee die is zeker niet te hard. Maar vind het gruwelijk om te zien, ookal wil hij alleen maar de ogen van mensen openen, dan nog is het fout.

zodiacje

Ik ben tegen dierenmishandeling, zie hier hoe ik deze hond schop...

Gaat hier denk iets aan mij voorbij....
iemand die wel duits kan lezen die de tekst kan samenvatten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:09

idd dan nog is het fout. Bekijk de uitstraling van deze fries eens? en kijk eens naar zijn mondje? hij probeert zijn mond open te doen om van depijn af te komen maar dat lukt niet omdat die dicht gesnoerd is met een sperriem

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:11

Dit vergelijken met dierenmishandeling gaat ver.
Dit zijn handelingen die je gewoon uit mag voeren met je dier......
Zijn zelfs dingen die je op het wedstrijdterrein ziet.

Dit is de harde realiteit, maar als andere mensen het doen is het blijkbaar niet erg.....
Ach meer dan de helft van paardrijdend Nederland zit waarschijnlijk te zagen om het paard maar in een krul te krijgen, maar nee das natuurlijk niet erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:13

We hebben lang afgevraagd of we deze foto's online zullen zetten. Eerder hebben we onderzocht of deze beelden zijn van een "individuele", een ongelukkige 'slip', een momentopname van het paard, Paard van een correctie, indien dit gewoon oneerlijk zijn om deze te publiceren als "standaard".

De bottom line, en de vragen:
Eerste Gerd Heuschmann is natuurlijk niet Rollkur supporters, zelfs indien de verdachte de foto's laat.
2e Gerd Heuschmann rijdt uiteraard met veel fysieke kracht. Een correctie om paard te rijden met een enorme macht, heeft naar onze mening alleen gerechtvaardigd als het gaat om de veiligheid van de berijder. Dat was hier niet het geval.
3e Volgens het begrip van horsemanship rijden vereist een correctie is altijd meer dan een seminar. De witte zegt Gerd Heuschmann. Waarom hij vervolgen op stijgt op zijn seminars in het zadel en de eerste successen van de zaak binnen deze korte tijd te bereiken met pure kracht?
4e Iedereen maakt fouten, iedereen evolueert en dat ook van elkaar moeten worden verleend. We hopen dat we onmiddellijk kunnen vertellen dat Gerd Heuschmann correctie te rijden afstand en is beperkt tot wat hij is een uitstekende manier gedaan in de laatste jaren: onderwijzen renners hoe belangrijk relaties zijn biomechanische.

De foto's hieronder zijn van een professionele fotograaf en journalist, tijdens een seminar werd opgenomen door Gerd Heuschmann medio juni. De fotograaf verplaatst de camera en opende met een grote telelens in de hal, Gerd Heuschmann laat de mooie foto's van haar. De geïllustreerde Friese onwellevend was, aanvaard Rein en been steun nauwelijks. "Het paard was nogal Triebig en lui", zegt fotograaf Julia Rau. De Reiteinheit duurt een goede 25 minuten.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:16

Een demonstratie geven van hoe het niet moet kan ik ook wel :+ Misschien moet ik clinics gaan geven :)*
Laatst bijgewerkt door Waves op 05-08-10 00:25, in het totaal 2 keer bewerkt

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 00:16

Je vergeet één ding x_Marr: deze man vond het nodig om mensen als Anky aan te vallen om een rijmethode als LDR, omdat dat dierenmishandeling zou zijn.
En nee, dit is niet zijn manier om te laten zien hoe het niet moet, hier laat hij zien hoe je een paard volgens hem moet corrigeren! Lees de links met teksten die erbij staan, zelfs Klaus Balkenhol heeft hem gevraagd alsjeblieft met het rijden van paarden in clinics te stoppen....

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:18

Ohh, als het mag dan is het niet erg...

Gaat mij nu niet om of rolkurr slecht is, ik snap niet dat als je er zo tegen bent dat je het gaat laten zien.
Je kan opk ogen openen door filmpjes te laten zien van hoe snderen dat doen. Zijn idee hierachter gaat ff aan mij voorbij

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 00:20

Nogmaals, het klopt helemaal niet wat zij suggereert, hij doet dit niet om zgn. te laten zien hoe slecht LDR is, hij geeft dit soort clinics over het oplossen van problemen met Klassieke rijkunst. Dit is zijn versie daarvan!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:23

horseyfries schreef:
Je vergeet één ding x_Marr: deze man vond het nodig om mensen als Anky aan te vallen om een rijmethode als LDR, omdat dat dierenmishandeling zou zijn.
En nee, dit is niet zijn manier om te laten zien hoe het niet moet, hier laat hij zien hoe je een paard volgens hem moet corrigeren! Lees de links met teksten die erbij staan, zelfs Klaus Balkenhol heeft hem gevraagd alsjeblieft met het rijden van paarden in clinics te stoppen....

Zoals ik zei kan ik geen Duits, misschien kan je een Nederlanse artikel opzoeken voor op dit Nederlandse forum?

Van wat ik vanmiddag van mensen begreep was dit een demonstratie om te laten zien hoe het niet moet.
Overigens ken ik de bron ook niet heb je misschien meerdere bronnen?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:23

horseyfries schreef:
Nogmaals, het klopt helemaal niet wat zij suggereert, hij doet dit niet om zgn. te laten zien hoe slecht LDR is, hij geeft dit soort clinics over het oplossen van problemen met Klassieke rijkunst. Dit is zijn versie daarvan!

Ik wil daar graag eerst een goede bron van en dan graag in het Nederlands, of eventueel engels.
Laatst bijgewerkt door Air op 05-08-10 00:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:25

Erg storend dat de hoge neusriem aan de linkerkant over het bit zit. Te zien bij Time 16:53:50. Als je al begint met het tuig dat niet goed zit, op een clinic... Of heeft hij dat ook expres gedaan? :n
Daarnaast kunnen het wel momentopnamen zijn maar hij zit dan nogal beweeglijk op het paard als je iedere keer in een andere houding gefotografeerd kan worden.
Ik ken hem verder niet maar wat ik hier zie komt allemaal een beetje amateuristisch over.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:29

We hebben lang overlegd, of we deze foto's online wilden zetten. We hebben besproken of deze foto's een uitzondering zouden zijn of een momentopname tijdens het berijden van een paard dat gecorrigeerd moet worden en dat het eenvoudigweg niet eerlijk is deze als norm te verheffen.

De conclusies en vragen:

1. Gerd Heuschmann is geen Rollkur-voorstander. Ook al doen de foto's anders vermoeden.
2. Gerd Heuschmann rijdt openlijk met veel lichaamskracht. Het rijden van een paard dat gecorrigeerd moet worden, met veel kracht, heeft naar onze opvatting alleen recht, wanneer het om de zekerheid van de ruiter gaat. Dat was hier niet het geval.
3. In het kader van het paardvriendelijk rijden, was er behoefte aan een correctie als seminar. Dat zegt Gerd Heuschmann ook zelf. Waarom stijgt hij tijdens zijn seminars dan zelf in het zadel en tracht hij de eerste successen in deze korte tijd met pure kracht te bereiken?
4. Iedereen maakt fouten, ieder mens ontwikkeld zich verder en dat moet ook zijn toegestaan. Wij hopen, dat wij binnenkort kunnen berichten dat Gerd Heuschmann stopt met corrigerend rijden en zich met die zaken bezig houdt, waar hij zich altijd mee bezig heeft gehouden: De ruiter uitleggen hoe belangrijk biomechanische samenhangsels zijn.

Mijn enigszins bescheiden vertaling.

Het komt erop neer, dat men hoopt dat meneer Gerd stopt met het zelf corrigeren van paarden, want daar heeft hij blijkbaar geen kaas van gegeten. En dat hij zich weer toelegt op het onderwijzen van de Biomechanica van het paard.