Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ElsB schreef:Beugels niet los laten hangen, maar wel naar beneden doen en de beugels d.m.v. een extra beugelriem (onder de buik van het paard door) aan elkaar vast zetten. Dit beperkt het 'geflapper' en als het paard dan aan de kletter gaat blijft hij minder makkelijk met de beugels ergens achter haken.
.
En als ze tegen de ellebogen aan komen, maken ik ze een gaatje of wat korter.
TinkerTwink schreef:Ok, nu heb ik toevallig een paardje wat het heel eng vindt als er iets tegen haar buik aan flappert. Ikzelf zou het dus, zeker bij haar, nooit los laten hangen.
Quir schreef:Dat het vaak gezien wordt, is nu wel te lezen. Beugels hoeven niet op het langste gaatje om ze te laten wennen.![]()
Als ze onder het zadel uitkomen, is meer dan lang zat. Dan kunnen ze écht niet met de hoeven er in komen en komen al helemáál niet in de buurt van de liezen of ellebogen.
taart schreef:Quir schreef:Dat het vaak gezien wordt, is nu wel te lezen. Beugels hoeven niet op het langste gaatje om ze te laten wennen.![]()
Als ze onder het zadel uitkomen, is meer dan lang zat. Dan kunnen ze écht niet met de hoeven er in komen en komen al helemáál niet in de buurt van de liezen of ellebogen.
Nee, maar laten wennen kan dmv een dekensingel er doorheen. Dan hou je het én veilig én hebben ze toch iets dat contact maakt met de buik..
) in een erg snelle draf en galop. Ik ben gewoon rustig blijven staan en heb haar rustig toegesproken. Na een rondje of 10 kreeg ze in de gaten dat dat geklapper bleef en niet weg ging maar haar ook geen pijn deed. Toen ging het tempo gelijk omlaag en sindsdien vind ze het geen enkel probleem meer. TinkerTwink schreef:Ok, nu heb ik toevallig een paardje wat het heel eng vindt als er iets tegen haar buik aan flappert. Ikzelf zou het dus, zeker bij haar, nooit los laten hangen.