Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
poes schreef:Ik doe dat dus ook. Aangalopperen doe ik ook zeer bewust met het buitenbeen, want ik wil bij mijn paard ook dat been als eerste laten vertrekken.
Professor schreef:poes schreef:Ik doe dat dus ook. Aangalopperen doe ik ook zeer bewust met het buitenbeen, want ik wil bij mijn paard ook dat been als eerste laten vertrekken.
Verwonderlijk, dacht toch echt dat het binnenachterbeen het eerst "vertrekt", de tweede fase van de galop.
Dacht dat men Western het paard met het buitenbeen de galop inzet, bij Engels het binnenbeen.
Professor schreef:poes schreef:Ik doe dat dus ook. Aangalopperen doe ik ook zeer bewust met het buitenbeen, want ik wil bij mijn paard ook dat been als eerste laten vertrekken.
Verwonderlijk, dacht toch echt dat het binnenachterbeen het eerst "vertrekt", de tweede fase van de galop.
Dacht dat men Western het paard met het buitenbeen de galop inzet, bij Engels het binnenbeen.
Trennie schreef:Andere vraag: pak je tactmatisch drijven automatisch op wanneer je gevoel in het paardrijden zich meer en meer ontwikkeld of moet je dit echt aan gaan leren?
beantsje schreef:N.B. even off topic opmerking;
Professor en fabersmid, willen jullie nou eens niet dit topic overnemen en het oorspronkelijke onderwerp respecteren? Vriendelijk bedankt.
Professor schreef:Tactmatig aandrijven kan men alleen wanneer het paard voor de kuit is. (voor het been)
Het is zoals eerder opgemerkt niet constant zo, dat drijven.
Men dient er ook een onafhankelijkezit voor te hebben, wat inhoudt dat men de normale hulpen beheerst.
Daarom dient men ook te weten hoe de hulpengeving is voor het aangaan in galop, en de daarop volgende tactmatige kuit hulpen.
Kuit en dat staat in de handleiding ook, daarmee word het hele been bedoeld.