Volgende is het probleem.
Ik heb een hele leuke nieuwe bijrijdster. Heel erg enthousiast. Rijdt sinds haar 8e al paard (even voor de goede orde, ik rij pas vanaf mijn 17e met hele grote gaten tot nu en nu rij ik pas 3,5 jaar aan een stuk) Ze heeft ook wel eens sprongetjes gemaakt etc. prima ruiter. Nu heeft ze dus een probleem. Ze durft gewoonweg niet met mijn paard buiten te rijden! Haar angst straalt ze uit naar mijn paard, en mijn paard heeft gisteren dus een ontzettende pokke streek bij mij geleverd door gewoon te weigeren!
Dit is voor het eerst in 2,5 jaar dat hij dat doet. Gewoon omdat hij haar heeft uitgeprobeerd en door haar angst gewonnen heeft.Ze heeft dus een keer met een bosrit op een Brabander een dolle rit meegemaakt en is bang dat zoiets buiten nog eens kan gebeuren.
Ik heb zoiets: Kom op hee, je hebt meer paardervaring dan ik! Je kan toch wel een paard de baas?
Daarnaast heb ik zoiets: Cisco doet niks, en zal zoiets ook niet doen. Mits je het toelaat! Hop beetje ballen en gaan met die banaan.
Nu is de vraag, kunnen bakrijders eigenlijk wel buiten rijden? Of is dit totaal niet verantwoord?
Is dit gewoon een karakter kwestie? Zijn bakrijders wel voorbereid op een onvoorspelbare wending buiten?
Ben benieuwd!
Het is overigens geen kritiek naar bakrijders toe. Kwa rijtechnisch kan ik er nog veel van leren!!

hij probeert je uit. Geef hem eens ongelijk!