Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lyonesse schreef:Het is niet denken, het is leren. Dieren leren door oorzaak -> Gevolg, het is slechts een kwestie van koppelen. Bok = ruiter eraf = niet meer niet meer werken = rust. Sommige paarden zullen dat heel snel door hebben, anderen zijn wat trager van begrip
Pollewoppy schreef:Ik denk dat het ook een beetje van de situatie af hangt. Bokt het paard uit joligheid, zal hij niet na 1x die link leggen denk ik.
Als het vaker gebeurt zit die kans er wel in natuurlijk, ze leren van hun ervaringen. De een heeft het bovendien sneller door dan de ander.
Maar als het even kan is het natuurlijk altijd goed om er nog weer even op te gaan.
Lyonesse schreef:Het is niet denken, het is leren. Dieren leren door oorzaak -> Gevolg, het is slechts een kwestie van koppelen. Bok = ruiter eraf = niet meer niet meer werken = rust. Sommige paarden zullen dat heel snel door hebben, anderen zijn wat trager van begrip

Shauni schreef:Pollewoppy schreef:Ik denk dat het ook een beetje van de situatie af hangt. Bokt het paard uit joligheid, zal hij niet na 1x die link leggen denk ik.
Als het vaker gebeurt zit die kans er wel in natuurlijk, ze leren van hun ervaringen. De een heeft het bovendien sneller door dan de ander.
Maar als het even kan is het natuurlijk altijd goed om er nog weer even op te gaan.
Het paard bokt wel vaker en ze valt dr best vaak af zei ze.. Dus idd paard bokt = ruiter eraf = de wei in.