Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
(en dus ook echte paarden).Miss_Malfoy schreef:Rijd ik eens op een paard van de manege om proefje te doen, dan ben ik wel streng. Dan wil ik alles perfect hebben en duld ik niets van ze.
Het hangt er bij mij dus heel erg van af... Voor wat voor doel het is, recreatie of serieus.
)
Asyaa schreef:edit @ PattyOosten
ik verwachte van dat paard waar ik afgelopen zondag dat ie perfect reed
het is een manege paard waar helaas ook het nodige hak en zaag werk op voorkomt...
maar nietemin liep ie nog beter dan ik verwachte van hem
x_Marr schreef:Als je ziet hoeveel paarden verkeerd gereden worden en slechtpassende zadels hebben..
Is geen verwennen aan
Als een paard de baas over je wordt vergeet je het opvoeden.. en dat zie ik ook heel veel gebeuren.
WIJ zijn geduldig?
Ik ben bang dat meer dan de helft van de mensen met paarden te ongeduldig is.
x_Marr schreef:Als je ziet hoeveel paarden verkeerd gereden worden en slechtpassende zadels hebben..
Is geen verwennen aan
Als een paard de baas over je wordt vergeet je het opvoeden.. en dat zie ik ook heel veel gebeuren.
WIJ zijn geduldig?
Ik ben bang dat meer dan de helft van de mensen met paarden te ongeduldig is.

__Marloes schreef:Ik stond laatst in de ruitershop, stond een vrouw een verhaal te vertellen dat ze een nieuw paard hadden. hun 4e paard ofzo omdat de andere altijd te wild werden...
dan heb ik het idee dat die paarden daar verwend worden.. het is wel heel toevallig dat die 4 brave paarden kreeg maar na een tijdje allemaal onhandelbaar werden.. ze zei ook dat ze die paarden niet meer uit de stal kon pakken want ze trokken het touw los en rende de wei in.. Dat is gevaarlijk, dan kan je maar beter die ene keer de hengstenketting erbij pakken zodat je paard dat afleert. en dan ben je maar 1x wat strenger..

)Miss_Malfoy schreef:@PattyOosten: Weet niet wat jij van manege paarden gewend bent, maar geloof me, als je het paard waar ik het over heb flink aan het werk zet kun je er zo L1 mee starten. Iedere ruiter. Beest werkt keurig volgens het boekje, is niet verreden of wat dan ook, omdat er gewoon niet dressuurmatig aan geprutst word.