dit is toch niet normaal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

patserke

dit is toch niet normaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 10:28

hallo bokkers,weet niet of het goed staat
ik was even op youtube wat aan het neuzen en kwam dit filmpje tegen

http://www.youtube.com/watch?v=TfBdZigTxxY&NR=1

pfff ik word daar zo kwaad om, als ik dat paard was, dan was die nog lang niet jarig
wat vinden jullie ervan?

EllyC

Re: dit is toch niet normaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:30

en waar wordt je nu kwaad om?

botjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:40

Uit alle excessen die er te vinden zijn op het internet vind ik dit niet de schokkendste. De ruiter vraagt eerst min of meer vriendelijk of zijn paard voorwaarts wil gaan, en slaat hem niet gelijk verrot. Vervolgens maakt het paard een sprong, en ik kan me voorstellen dat de ruiter dan niet zo lief reageerd en het afstraft. Het zou niet mijn manier zijn, maar om nu zo heftig op dit filmpje te reageren....

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:05

Zo verkeerd vind ik het niet, ik heb er laatst één onder mijn kont gehad die het al 4 jaar kon maken stil te blijven staan en als je dan een half uur verder was begon te steigeren en bijna omklapte....

Dus ik vind dat het hier heel netjes wordt gedaan. Ze is eerst vriendelijk, wordt duidelijker en straft de sprong even flink af. Onthou dat je geen achtergrond info hebt he!

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:08

mooney schreef:
Zo verkeerd vind ik het niet, ik heb er laatst één onder mijn kont gehad die het al 4 jaar kon maken stil te blijven staan en als je dan een half uur verder was begon te steigeren en bijna omklapte....

Dus ik vind dat het hier heel netjes wordt gedaan. Ze is eerst vriendelijk, wordt duidelijker en straft de sprong even flink af. Onthou dat je geen achtergrond info hebt he!

Hier sluit ik mij volledig bij aan.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 11:08

tja ik weet dat er meerdere heftige filmpjes zijn, maar je slaat een paard toch niet zo hard, en de tweede mep die hij gaf, ging het paard alleen maar met zijn hoofd naar beneden,
ik vind niet dat hij netjes vraagt om zijn paard voorwaarts te gaan. hij drijft veelste hard. dat er dan iemand achter het paard gaat staan en hem probeert op te jagen okee

@mooney: dat klopt ik heb verder geen achtergrond info. maar gewoon hoe ze het paardje voorwaarts willen krijgen en dat gejuig op de achtergrond

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:09

En wat wil je nu precies met dit topic bereiken?

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 11:10

ik wil er niks mee bereiken, ik zag gewoon het filmpje, en wou weten wat jullie er van vonden

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:14

Lijkt me duidelijk dat de meningen daarover verschillen maar dat de meeste mensen het er mee eens zijn dat dit niet helemaal de bedoeling is... Net als de reacties die al op YouTube zelf staan.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:32

Natuurlijk is het niet de bedóeling dat het zo gebeurt; maar ja, het is ook de bedoeling dat een paard voorwaarts gaat bij lichte beenhulp.

Zóó dramatisch vind ik het niet, je ziet veel erger. Als zo'n filmpje je al kwaad maakt zou ik niet te veel op youtube gaan zoeken; dan blijf je namelijk topics maken met deze vraag. Niet banketstaaf bedoeld hoor, maar echt nodig is zo'n topic niet, volgens mij. :)

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:39

Ik vind er ook weinig schokkends aan...

mooney schreef:

Precies, en vervolgens wordt het paard de ruimte gegeven om ook daadwerkelijk naar voren te kunnen gaan, dus vrij goed opgelost zou ik zeggen.

Soms gaat het niet altijd even netjes, maar het doel heiligt soms wel de middelen. Een paard moet gewoon voorwaarts reageren op een beenhulp. Doet hij dat niet, dan maar op deze manier. En ik heb nog nooit iemand 'netjes' en miscommunicatie met zijn paard zien hebben. Ik zie wel ruiters vaak veel te passief reageren als ze een miscommunicatie hebben met hun paard. Dat ziet er dan misschien 'netter' uit, maar het lost meestal niets op. Sterker nog: dan wordt het probleem meestal van kwaad tot erger.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 11:42

klopt danibanani... die zweepgeluiden maakte me gewoon misselijk. zo hard. het kon voor mij ook wel wat minder. niet dat ik geen zweepje gebruik bij het rijden. en ik heb ook best flinke tikken uitgedeelt. maar ook als het terrecht was. misschien was dit ook terrecht(waarschijnijk wel), ik weet de achtergrond niet van het paard en ruiter. maar alleen die geluid van de zweep maakte me niet kwaad maar vond het niet kunnen hahaha

edit: ik kijk voortaan wel zonder geluid :9

Loveforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:00

Ik vind het ergens wel logisch, ze vraagt eerst van wil je lopen, meerdere keren zelfs, en dan doet hij het niet.
Als ik die van mij zo een tik op zijn reet had gegeven, dan had ik me toch een bok gekregen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:02

Hihi, ik wou dat die van eens zo reageerde op een tik van de zweep.....

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:04

als mijn paard zo reageerde had ik hem toch ook wel eens flink op zijn plaats gezet, weliswaar niet met zweep (ben westernruiter en rij niet met zweep) maar zo fout vind ik dit niet. Als je elk filmpje zo op bokt gaan plaatsen dan ga je lang bezig zijn. En je vraagt wat wij er van vinden, dit doet er toch helemaal niet toe, het is toch jou mening die voor jou telt en geldt ....

Tsjikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:08

Vind het nog niet zo gemeen hoor, als dat mijn paard was had ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan (alleen wel al er af gelegen). Hoe zou jij zoiets dan oplossen, netjes vragen aan je paard?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:09

Tsjikkie schreef:
Vind het nog niet zo gemeen hoor, als dat mijn paard was had ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan (alleen wel al er af gelegen). Hoe zou jij zoiets dan oplossen, netjes vragen aan je paard?

Afstappen en op je knieën voor het paard gaan zitten wilt misschien ook wel werken

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:11

Ik moet eerlijk zeggen dat ik misschien wel precies hetzelfde gedaan zou hebben als mijn paard zich zo zou gedragen..
Ze pakt het in mijn ogen volgens het boekje aan;
eerst benhulp geven, dan wat harder en dan geeft ze 'm op z'n lazer..

Tsjikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:14

_O- Heb hier geen geluid op computer, dus kan niet horen of ze het misschien eerst beleefd heeft gevraagd aan het paard of hij naar voren wil gaan ;)

Zonder gekheid, paard is ongehoorzaam en er wordt, imo, niets geks van hem gevraagd.

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:15

Ik weet niet wat hier zo erg aan is.. dat de ruiter zijn zweep hard gebruikt? Nou dat had ik ook gedaan...
Ruiter vraagt eerst of die wilt stappen en paard gaat maar niet en vervolgens springt ie helemaal gek weg ;)
Maarja ieder zijn eigen mening.
Ik vraag me wel af ( TS) wat jij dan had gedaan als jij op erop had gezeten ;)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:16

Die sprong die het paard maakte was anders ook niet misselijk.... Ik heb hetzelfde gedaan!

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:16

mooney schreef:

helemaal mee eens!
edit: en ik zou hetzelfde hebben gereageerd, je vraagt het eerst vriendelijk en dan zo'n nogal 'misselijke' en vooral gevraarlijke 'sprong'

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:22

Waarschijnlijk had ik er met die sprong afgelazerd, maar dat ter zijde. Ik vind het niet echt schokkend, na eerst been gegeven te hebben krijgt ie op zijn donder. Wie doet dat nou niet?
Alleen vond ik die 2e en geloof ook 3e lel niet meer nodig, die kreeg hij terwijl hij liep en waren allang te laat om nog te straffen voor die sprong. De ruiter ging er wel vol voor om een flinke lel te verkopen, maar ja, ik denk dat er maar weinig mensen hier zijn die nog nooit hun paard een tik op de kont hebben verkocht omdat hij niet vooruit ging na een paar keer benen geven. Mij is geleerd, licht aandrukken, bij geen reactie iets harder, dan nog geen reactie, tik erbij geven.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 12:25

nou ik zou denk ik, (ik weet niet hoe dat paard is) eerst zacht aandrijven, dan flink de kuit eraan, wil die nie. een klein tikje geven... springt die zo gek weg, dan zou ik hem ook een mep verkopen. maar niet dat me zweep bijna breekt haha

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:27

zou de ruitjer niet al rustig gedreven hebben?
tenminste als ik zou gaan filmen ga ik echt niet filmen hoe een paard aanstapt, misschien was de ruiter al een kwartier ofzo rustig aan het drijven en daarna iets harder