na aanleiding van een topic hier op bokt is er bij mij toch een vraag gaan branden. Er zijn zoveel verschillende mensen met zoveel verschillende meningen en ik vind het dus lastig om hier een conclusie uit te trekken. Mijn vraag is dus hoe doen jullie dat nou... zadelmak maken?
Ik weet dat er natuurlijk geen standaard procedure voor is, ieder paard is verschillend en heeft een andere behandeling nodig. Ik ben gewoon benieuwd naar jullie ervaringen en hoe jullie problemen hebben aangepakt. Ikzelf ben niet bezig met jonge paarden maar wil later (als ik groot ben) ooit zelf een paardje beleren, het lijkt me gewoon een prachtige ervaring om te zien hoe je paardje groeit en steeds meer dingen kan en dat jij kunt zeggen, dat heb ik hem aangeleerd.
Ook denk ik dat de vertrouwensband tussen baasje en paard door die ervaringen enorm groeit. Ik ben nu nog heel blij met mijn grote vriend Leo en wil hem voorlopig ook zeker niet kwijt. Ik wil ook niet als een penny beschouwd worden die ff wil weten hoe je dat nou aanpakt en die het volgende week wel s ff gaat uitproberen. Ik wil graag serieus genomen worden, omdat ik ten eerste erg veel van paarden hou en ook omdat ik veel over ze wil leren. Er zijn hier op bokt enorm veel mensen met superveel ervaring en ik weet zeker dat jullie mij wat meer wegwijs kunnen maken in de paardenwereld en alles wat daarbij komt kijken.
alvast bedankt....
..
)