Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
QuietWater schreef:LadyLynn: Met wegvluchten bedoel ik voor de bocht ineens omdraaien en wegsjeesen omdat een zeiltje klappert. Die overigens al een half uur klapperde. Ik ben ik nu een paar keer langsgereden maar dat lukte niet met stelling naar binnen, dus ik liet hem naar buiten kijken met mijn buitenteugel. Hierdoor ging hij wel wat harder, maar hij liep tenminste over de hoefsag en met 3 rondjes was het weer goed. Vervolgens kreeg ik dus bovenstaande stelling als commentaar..
Als je met een boze toon tegen hem praat van ; HEY! of iets in die richting, waar hij ook van zal schrikken dan helpt het niet nee..
Lief praten en braaf zeggen..

QuietWater schreef:Bedankt voor je verhaal!
Ik vind het altijd lastig in te schatten in hoeverre een paard bang is.. ze zullen nooit helemaal voor de 'lol' wegspringen tenzij ze andere paarden in de bak willen uitdagen maar dan doen ze het niet elke keer in dezelfde hoek maar gewoon spontaan.
Waar ik wel 'boos' om kan worden is dat hij mij moet volgen (en vertrouwen) en niet zelf moet bepalen dat iets eng is.
Maar goed: ik vroeg dus stelling naar buiten (niet express, maar ik gebruikte mijn teugel om hem op de hoefslag te houden) en dit vond ik zelf ook niet ideaal hoor. Het liefst vraag je idd stelling naar binnen en duw je hem er met je binnenbeen langs (wat LadyLinn ook uitlegt), hier crossde hij alleen doorheen. Dus ik gebruikte mijn teugel en na een paar rondjes ging hij er gewoon dravend langs (wel alert) en toen kon ik hem naar binnen stellen. Dus het probleem is ook opgelost.
Ik was alleen een beetje benieuwd of jullie vonden dat ik het op de goede manier heb gedaan en of jullie het dus met me eens zijn dat die stelling niet altijd klopt! Laat ik het zo zeggen: het werd niet op een hele vriendelijke manier tegen me gezegd (door een of andere arrogante *&^%$#@) en daar baalde ik enorm van.
Die denken het altijd beter, najah denken; weten! je moet eerst op je eigen gevoel afgaan , als dat namelijk beloont wordt doordat je paard daarnaar luisterd dan heb je sneller door hoe je het voortaan op moet lossen, dan dat iemand zegt wat je móét doen in principe.mieske schreef:Dat bedoeld ze dus met bevestigenLief praten en braaf zeggen..
Maar ja, ieder zijn eigen visie
Mijn paard schrikt nooit, maar toen dus wej en ging dus echt loodrecht overeind om daar niet langs te mogen..
Dan komt er dus wel een boze HEY uit gevolgd door een heleboel scheldwoorden
Maar goed, dat is natuurlijk wel iets anders als je "probleem" pony

QuietWater schreef:LadyLinn: Tja, ik ben altijd wel een beetje te gevoelig voor arrogante en bijdehandte mensen, trek het me ook vreselijk aan als er over me geroddeld wordt (ik weet niet of dat nu zo is, maar ik zie haar ertoe in staat). En dat terwijl er een hoop lieve mensen tegen me zeggen dat ze achter me staan, alsnog ben ik onzeker. Eigenlijk moet ik iemand op mn rug hebben die zegt 'braaaaf, goedzo..'
Mensen gunnen elkaar het niet in de ogen niet (meer). Terwijl ik iemand ben, najah ik heb ook zo mijn meningen hihi, er zijn mensen die ik de hele wereld gun, maar die zijn eerlijk en oprecht en die doen hun ding en zijn niet zoveel met andere bezig. Ook zijn er mensen die andere interessanter vinden dan zichzelf en het geweldig vinden als het bij jou fout gaat, maar als het goed gaat dan zie je en hoor je er niks meer van!..
Je hebt hun niet nodig toch??
! Je moet je eigen daar helemaal niet druk om maken wat mensen over je zeggen, klinkt heel.. jah makkelijk eigenlijk, maar als je onzeker wordt wat iemand zegt, dan ben je binnen een week niks meer waard! Want zelfs de mensen waar je het niet van denkt doen het.. toevallig ben ik vanavond ook weer achter een rotactie gekomen, haha.. ook al wist ik het al, vanavond is het bevestigd, en nou weet ik precies wat ik aan die mensen heb 
QuietWater schreef:Stelling over 'enge' hoek.
'Als je je paard maar in stelling binnenwaarts houdt en je binnenbeen er tegenaan doet, kan hij NOOIT wegvluchten.'
Dit werd mij vandaag verteld toen ik op een jong paard zat wat nog totaal niet aan de hulpen is en wat dus wel hartstikke goed door mijn been heen kan wandelen. Ik gebruikte mijn buitenteugel (wat werkte) maar ik kreeg commentaar. Ik ben het er zelf niet mee eens, maar ik ben door goede argumentatie uiteraard over te halen.
Dus: wat vinden jullie?