Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Juul schreef:Deze term kom ik de laatste tijd zo vaak tegen op Bokt. En meestal met een negatieve ondertoon. Enkele dingen die ik regelmatig tegen kom:
''Manegeruiters komen niet verder dan de basis'' Dat is gel*l, bij de manege leer je juist heel veel
''Manegeruiters kunnen niet meteen een eigen paard houden'' Ik ben toch ook net overgestapt, je moet toch ergens beginnen ?
Het lijkt me sterk dat zomaar een pony krijgt zonder er verstand van te hebben
''Manegeruiters rijden op afgestompte ''manegepaarden'' Soms zie die 'afgestompte manegepaarden' mooier
rijden dan van die luxe paardjes
''Manegeruiters kunnen niet rijden op een eigen paard'' Het bevalt me prima op Mitch
''Je bent nog maar een manegeruiter, je weet er niks van'' Als je zulke termen gebruikt ben ik er zeker van dat
het net omgedraaid is

Juul schreef:''Manegeruiters komen niet verder dan de basis'' - is afhankelijk van het talent van de ruiter
''Manegeruiters kunnen niet meteen een eigen paard houden'' - enigszins mee eens. Het houden van een eigen paard is iets heel anders dan 1x per week een manegeles. Vaak zien manageruiters niet in wat er allemaal bij komt kijken omdat je dat niet meekrijgt op een manege. Als je echt een paard wilt houden moet jij je daarin meer gaan verdiepen en eens gaan praten met paardeneigenaren etc.
''Manegeruiters rijden op afgestompte ''manegepaarden'' (weer zo'n leuke term) - ik ken ook heel wat afgestompte eigen paarden..
''Manegeruiters kunnen niet rijden op een eigen paard'' - onzin, afhankelijk van het talent van de ruiter
''Je bent nog maar een manegeruiter, je weet er niks van'' - ligt aan je eigen interesse en ontwikkeling. Niemand is alwetend.
Maar waarom zo hameren op het verschil tussen manegeruiter en paardeneigenaar? We gaan toch ook niet proberen om westernruiters hetzelfde te laten denken als dressuurruiters over hoe een proef te rijden? Laat iedereen gewoon genieten van zijn/haar hobby

mag blijkbaar niet hier op bokt SORRY. MonaLieske schreef:Ik ben een manegeruiter en je zult mij niet horen beweren dat ik goed kan rijden. Ik weet ook heel goed dat ik er niet zoveel verstand van heb, maar ik ben bereid om te leren van anderen. Op grand prix niveau hoef ik trouwens ook echt niet te komen.
Er zijn inderdaad mensen met een eigen paard die zichzelf en hun paard heel wat vinden, maar er zijn ook mensen die gewoon vriendelijk zijn en je willen helpen. Ik heb dus echt niets tegen mensen met eigen paarden of tegen manegeruiters, iedereen doet toch op zijn eigen manier zijn best.
Ik kan alleen niet goed tegen het afkraken van manegepaarden, dat hebben ze niet verdiend.
yvvv schreef:Conclusie: Je leert wel rijden op een manege, maar tot een bepaald niveau en helaas leer je niks in je ervaring(en).