Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
FahyaFemke schreef:Ik zie vaak mensen met het losrijden hun paard echt verschrikkelijk in de krul rijden
of gewoon zo es halverwege tijdens het rijden.
ineens moet ie bijna met zn kin op zn borst, en de ruiter kijkt er dan tevreden bij, en paard krijgt een belonend "braaf, gooedzoo".
Is dit dan goed? Want ze lopen echt enorm 'achter de loodlijn', en dat is toch weer niet goed?
FahyaFemke schreef:roep er een discussie mee op... mag dat niet?
bizzybijtje, overdrijven ook, denk ik dus bij die mensen. Ik zet hier toch alleen neer wat ik gezien heb
ok zal es zoeken dan.
Kijk, je hebt rollkür en je hebt ontspannen diep en rond rijden...... Als je nou iets tegen rollkür hebt, mij best, kan ik best begrijpen, maar ontspannen diep en rond rijden is i.m.o. helemaal niets mis mee. 

Ramooontje schreef:Maar weet je wat het is, als jij je paard te diep rijdt dan kan het paard zijn voorbenen helemaal niet goed naar voren plaatsen (simpelweg omdat zijn hals/hoofd in deweg zit) met als gevolg dat hij niet van achter kan vertrekken waardoor het paard dus helemaal niet goed gaat lopen. En dat lijkt mij niet de bedoeling, ook niet met losrijden.

Bizzybijtje schreef:FahyaFemke schreef:roep er een discussie mee op... mag dat niet?
bizzybijtje, overdrijven ook, denk ik dus bij die mensen. Ik zet hier toch alleen neer wat ik gezien heb
ok zal es zoeken dan.
Hoe wil jij fatsoenlijk dressuur rijden zonder een paard dat goed losgereden is??Kijk, je hebt rollkür en je hebt ontspannen diep en rond rijden...... Als je nou iets tegen rollkür hebt, mij best, kan ik best begrijpen, maar ontspannen diep en rond rijden is i.m.o. helemaal niets mis mee.

P_A_R_Love schreef:Bizzybijtje schreef:
Hoe wil jij fatsoenlijk dressuur rijden zonder een paard dat goed losgereden is??Kijk, je hebt rollkür en je hebt ontspannen diep en rond rijden...... Als je nou iets tegen rollkür hebt, mij best, kan ik best begrijpen, maar ontspannen diep en rond rijden is i.m.o. helemaal niets mis mee.
Je kan je paard ook losrijden zonder LDR.
En dan kan je ook gewoon goed dressuren
Maar met LDR zijn ze wat losser in de rug en gaat het nog beter
P_A_R_Love schreef:Bizzybijtje schreef:
Je kan je paard ook losrijden zonder LDR.
En dan kan je ook gewoon goed dressuren
Ja....Maar met LDR zijn ze wat losser in de rug en gaat het nog beter
hns schreef:FahyaFemke schreef:Ik zie vaak mensen met het losrijden hun paard echt verschrikkelijk in de krul rijden
of gewoon zo es halverwege tijdens het rijden.
ineens moet ie bijna met zn kin op zn borst, en de ruiter kijkt er dan tevreden bij, en paard krijgt een belonend "braaf, gooedzoo".
Is dit dan goed? Want ze lopen echt enorm 'achter de loodlijn', en dat is toch weer niet goed?
Vraag de eerst beste eens uitleg over verzameling, meestal doen mensen dit uit pure ontwetenheid. Mensen denken dat als ze hun paard in de krul hebben ze goed kunnen rijden. Daarbij kan iedere boerenl*l een paard in de krul zagen.