Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
trustHim schreef:ik moet zeggen dat ik liever dit zie dan de gemiddelde engelse ruiter, die geeft n.l. geen release maar blijft vasthouden. Het gebeurdt allemaal vrij zacht in het filmpje, doordat de teugels langer zijn is de beweging in je handen voor minimaal effect ook groter dan bij de strakke teugel in het engels rijden. Ik zie hier b.v. geen door de mond getrokken bit,
Napie schreef:Ik zie een ontspannen paard op dit filmpje die netjes aan het bit wordt gewerkt. Deze dame zegt ook dat ze de oefening wat overdreven uitvoert om te laten zien wat ze doet. Niks mis mee. Beter als menig engels geschoolt paard wat met zijn neus tegen zijn borst wordt getrokken.
daffie1986 schreef:Ik snap dze link met elkaar niet helemaal, waar gaat dit over!!! Er wordt duidelijk door de ruiter vertelt dat het overdreven gebeurt om het duidelijk te kunnen laten zien, ook wordt er vertelt dat het paard aan het einde van zijn training alleen nog maar op lichte kuitdruk naar beneden komt, ook wordt er verteld dit niet met zagen te vergelijken. Dus als iedereen die commentaar heeft op een ander zn discipline nou eerst eens zorgt dat ie zelf verstaat wat er gezegd wordt en dan pas zo'n filmpje gebruikt om zijn statement duidelijk te maken, scheelt misschien een hele hoop foute reactie's. Kijk maar eens naar hou de NH tegenover de reguliere dressuursport staan en andersom, volgens nh plegen dressuurruiters dierenmishandeling en andersom ook. En verdiep je eerst eens in de training van zo'n paard i.p.v. meteen een vooroordeel klaar te hebben. Laat elke discipline in zn waarde western, SGW en draf en rensport hebben hier al genoeg onder te lijden.
samwise schreef:Ik vind het kwalijk dat er alleen maar gefocussed wordt op het achter de hand trekken van het hoofd, waardoor het paard heel zijn balans op de voorbenen moet gooien, met alle gevolgen van dien op den duur. Maar goed dit zie je bij dressuur ook vaak.
Ik vraag me af waarom dit wordt nagestreefd in de western, je streeft na in je training dat ze zoveel mogelijk gewicht op hun voorbenen gaan dragen, met uitzondering van de sliding stop dan.
Het doel van je training zou toch moeten zijn, het sterker en gezonder maken van het paard....
Citaat:Trouwens TS, waarom was je er al niet zo'n fan van?