Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hun hersenen zijn nog niet genoeg ontwikkeld. Ik ben ook van mening dat je altijd kan doorleren. Ongeacht hoe oud of jong je ook bent. En persoonlijk vindt ik les best leuk, kan er geen genoeg van krijgen ^^ Charica schreef:Gelukkig kan ik de kinderen vergeven, als ze dat zeggenHun hersenen zijn nog niet genoeg ontwikkeld. Ik ben ook van mening dat je altijd kan doorleren. Ongeacht hoe oud of jong je ook bent. En persoonlijk vindt ik les best leuk, kan er geen genoeg van krijgen ^^

Jorine_Falco schreef:Ik ben het er volkomen mee eens dat je nooit uitgeleerd bent, hoe hoog je ook rijd en hoe oud je ook bent.
Je hoort wel eens zeggen dat ze met het paard uitgeleert zijn, en daar bedoelen ze dan mee dat het paard niet verder meer kan (geestelijk en lichamelijk). Dit kan ik wel begrijpen.
Of dat kinderen op een minder goede manege zeggen dat ze geen les meer willen omdat ze er niks meer leren, dan bedoel ik de stap draf galop lesjes. Ook dit kan ik mij wel voorstellen, maar ga dan naar een manege/instructeur die wel iets anders doet dan stap draf galop.
En bovendien : elk paard is een uitdaging.

kazary schreef:Einstein had er toch een gezegde over:
"Hoe meer ik leer, hoe meer ik weet, dat ik eigenlijk niks weet"
Je bent nooit uitgeleerd bij paarden. En als je wat verder bent of ouder dan weet je pas hoeveel je nog moet leren.
En ook voor bos hobbelen zou je regelmatig les moeten gaan halen.
Je paard scheef op de voorhand hobbelen kan iedereen, maar hem recht en heel houden is ook voor een bos paard belangrijk.

kazary schreef:dan geldt voor jou ook dat eerste stukje van mijn berichtje
Dat is niet iets wat je even weet en kunt blijven doen. Zo simpel is dat niet.
Denk dat dat wel meevalt hoor.
Eenmaal geleerd hoe een paard onder je zou móeten lopen, en dat blijft er wel in. (Mits je zeer regelmatig blijft rijden uiteraard) 

kazary schreef:InderdaadOverigens snap ik wel dat een bos recreant niet elke week een uur gaat lessen. Maar 1 keer in de maand vind ik dan wel een minimum.
Juul schreef:Tat_jana schreef:wat ik er van vindt ?
zelfs anky kan niet zonder les
Nee maar die rijd ook op hoog niveau en vraagt gigantisch veel van haar paarden.